mangler filer...
Fra : SoulMate

Dato : 12-12-00 00:15

Når jeg forsøger at opgradere min RPM siger den at den mangler
følgende filer
popt
bzip2 >= 0.9.0c-2
libbz2.so.0

hvor kan de findes? - og hvor skal de ligges ?

--
SoulMate

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-12-00 00:25

SoulMate wrote:
> popt
Hører til "popt" pakken.

> bzip2 >= 0.9.0c-2
Betyder, at du skal have "bzip2" pakken installeret, og med et
versionsnummer på mindst 0.9.0c-2.

> hvor kan de findes? - og hvor skal de ligges ?

Så vidt jeg husker benytter du Red Hat 6.0 (jeg forstår ikke, at du ikke
opgraderer den; den er tusse-gammel efterhånden). RH 6.0's bzip2-pakke
er for gammel. Prøv at installere den, som følger med Red Hat 6.2
(findes på nærmeste velassorterede FTP mirror-site).

Det undrer mig, at du ikke har popt pakken installeret. Nå, men den
findes igen på et mirror site. Se under updates-området for Red Hat 6.0.

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 02:35

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-00 02:35

SoulMate wrote:
> hmm, kan man opgradere direkte via en kommando og en inet-forbindelse
Nej.

Principielt kan du download'e en masse filer og så opgradere "live".

- Men den "officielle" metode er starte en normal installation med en
nyere distribution og så vælge "upgrade", når man får mulighed for det.

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-12-00 13:27

Troels Arvin wrote:

>- Men den "officielle" metode er starte en normal installation med en
>nyere distribution og så vælge "upgrade", når man får mulighed for det.

Kan det anbefales når man kører 6.2 og vil uppe til 7? Jeg tænker på
om den måske roder for meget rundt i ens tingeltangel?

--
Dennis Skærup Højlund Andersen *< (http://dennisandersen.dk)

"I don't know whether I like it, but it is what I meant."
(Ralph Vaughan Williams)

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-00 15:08

"Dennis Skærup Højlund Andersen" wrote:
> Kan det anbefales når man kører 6.2 og vil uppe til 7? Jeg tænker på
> om den måske roder for meget rundt i ens tingeltangel?

Jeg har faktisk aldrig prøvet det. Jeg har aldrig udført andet end
"rene" updates, altså hvor alt undtagen home-partitionen formatteres
under installationen.

Men jeg er sikkert bare pjattet. Hvad siger andre?

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 14-12-00 15:27

Troels Arvin wrote:
>Jeg har faktisk aldrig prøvet det. Jeg har aldrig udført andet end
>"rene" updates, altså hvor alt undtagen home-partitionen formatteres
>under installationen.

Jeg har prøvet det en enkelt gang (mener det var fra 6.0 -> 6.1), og
der lavede den forholdsvis meget om i min egen opsætning. Og hvad jeg
har forstået, så er der sket en del ændringer i 7.0. Og hvis den så
ændrer alle mine hjemmeconfede ting til dens standard ville jeg være
lidt træt af det.

Jeg har førhen bare lavet en total clean install (incl. /home). Men
det har hovedsageligt været fordi at jeg kun har leget med det. Men nu
vil jeg godt nok være ked af at gøre det.

--
Dennis Skærup Højlund Andersen *< (http://dennisandersen.dk)

"Der findes to slags musik. God og dårlig."
(Duke Ellington)

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-00 17:37

"Dennis Skærup Højlund Andersen" wrote:
> Jeg har prøvet det en enkelt gang (mener det var fra 6.0 -> 6.1), og
> der lavede den forholdsvis meget om i min egen opsætning.

Ja, men nogen gange er det jo også meget godt, hvis nu fx. en given
applikation har fået en masse nye, spændende
konfigurations-muligheder/faciliterer.

Fra : Tom Gravgaard Christ~

Dato : 15-12-00 20:24

On Thu, 14 Dec 2000 15:08:18 +0100, Troels Arvin <troels@arvin.dk>
wrote:

> [...]
>under installationen.
>
>Men jeg er sikkert bare pjattet. Hvad siger andre?

Jeg har lavet upgrade på en RH 6.2 (+ updates) til 7.0 og der har ikke
været nogen problemer.

-tgc

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 16-12-00 00:20

Tom Gravgaard Christensen wrote:

>Jeg har lavet upgrade på en RH 6.2 (+ updates) til 7.0 og der har ikke
>været nogen problemer.

Den har ikke rodet rundt i din opsætning? Jeg tænker her på placering
af www-root, ligger sine egne conf.filer ind (og omdøber dine egne) og
alt så'n noget?

Hvis ikke kunne det være man skulle prøve

--
Dennis Skærup Højlund Andersen *< (http://dennisandersen.dk)

You know you're a Linux geek when... http://geekonline.dk

Fra : Tom Gravgaard Christ~

Dato : 17-12-00 18:51

On Fri, 15 Dec 2000 23:19:49 GMT, Dennis Skærup Højlund Andersen
<usenet@euph.dk> wrote:

>Den har ikke rodet rundt i din opsætning? Jeg tænker her på placering
>af www-root, ligger sine egne conf.filer ind (og omdøber dine egne) og
>alt så'n noget?
>
>Hvis ikke kunne det være man skulle prøve

Det var ikke en server maskine, det var en ren RH 6.2 + updates og med
Helix Gnome, som bliver brugt som arbejdsstation.
Hverken Apache, Samba eller lignende var konfigureret på den.

Jeg vil klart anbefale at man er mere forsigtig ved opgradering af
server maskiner.

-tgc

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 12-12-00 00:28