mail til root
Fra : SoulMate

Dato : 11-12-00 20:28

Hvor sætter jeg op hvem mail til root skal forwardes til ?
- har ledt og ledt, men kan ikke finde det...

--
SoulMate

Fra : Kent Friis

Dato : 11-12-00 20:50

Den Mon, 11 Dec 2000 20:27:46 +0100 skrev SoulMate:
>Hvor sætter jeg op hvem mail til root skal forwardes til ?
> - har ledt og ledt, men kan ikke finde det...

/etc/aliases

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 23:21

Fra : SoulMate

Dato : 11-12-00 23:21

<leeloo@mailandnews.com> wrote:

> Også skal 'newaliases' lige køres bagefter for at få det til at
virke.

hmm, nu virker det! - hvordan får jeg så fat i de mails der ligger
der i forvejen ?
- uden at logge direkte på serveren...
--
SoulMate

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-12-00 03:02

On Mon, 11 Dec 2000, SoulMate wrote:

> [...]
> virke.
>
> hmm, nu virker det! - hvordan får jeg så fat i de mails der ligger

popper den

Nej lad være - jeg spøger blot (aldrig pop3/ftp/telnet el. lign med
fritekstkodeord til root).

Jeg stod i samme situation med 61 postkasser, der skulle flyttes, på en
server...

Jeg fandt aldrig en god løsning...

--
Rasmus Bøg Hansen

Fra : Jesper James

Dato : 12-12-00 21:04

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Jeg stod i samme situation med 61 postkasser, der skulle flyttes, på en
> server...
>
> Jeg fandt aldrig en god løsning...

Installer og check procmail - på man siden er et lille script der vha
'formail' kan bruges til at gensende allerede fyldte mailboxe. Virker
glimrende.

mvh,
Jesper James

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 10:47

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-12-00 10:47

SoulMate wrote:

> vha
> Virker
>
> er det (endnu) en pop3? - for så gider jeg ikke...

Nej, det er det ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-12-00 00:19

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-12-00 20:52

SoulMate wrote:
> Hvor sætter jeg op hvem mail til root skal forwardes til ?
> - har ledt og ledt, men kan ikke finde det...

Skriv adressen, der skal forwardes til, i filen ~/.forward. Dette kan
ogsså benyttes af andre brugere end root.

--
Lars Kongshøj