Multiple IP adresser på et netværkskort i ~
Fra : Per

Dato : 30-05-01 19:15

Hvor angiver man flere IP adresser på samme netværkskort.

Jeg kører SUSE Linux 7.1.

Jeg har kig på filen /etc/rc.config, men når jeg retter iden og boot'er
maskinen, så er der ingen ændring.

Er der nogen som ved, hvor jeg skal rette?

På forhånd tak!

Per

Fra : Dan Christensen

Dato : 31-05-01 10:58

Per wrote:

> Hvor angiver man flere IP adresser på samme netværkskort.
IFAIK kan man ikke det.

> Jeg kører SUSE Linux 7.1.
>
> Jeg har kig på filen /etc/rc.config, men når jeg retter iden og boot'er
> maskinen, så er der ingen ændring.
Du SKAL køre SuSEconfig når du har ændret i rc.config, du kan også bruge
yast til at ændre i rc.config med, så køre den automatisk SuSEconfig.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Dan Christensen

Fra : voop@innocent.com

Dato : 31-05-01 14:08

Fra : Dan Christensen

Dato : 31-05-01 19:46

voop@innocent.com wrote:

> [...]
hm ^^^^^ hvorfor tror du jeg skrev det, fordi jeg ikke var 100% sikker på
svaret, men jeg var 100% sikker på at han skulle køre SuSEconfig før noget
som helst vil virke!!!! så istedet for at rakke ned på mit indlæg skulle du
måske tage og hjælpe manden istedet for, men det er selvfølige letter at
rakke ned på andres indlæg en at komme med noget konstruktivt. just my 0.02$

> VRØVL - check dine fakta inden du forvirrer folk. Et netkort kan sagtens
Jeg ved ikke hvor meget vrøvl det er, nu skal man måske ikke køre
SuSEconfig mere ????

Fra : voop@innocent.com

Dato : 01-06-01 10:36

Fra : Claus Alboege

Dato : 31-05-01 12:18

Dan Christensen <dan.chr@nospam12move.dk> writes:

> IFAIK kan man ikke det.
Jo!

ifconfig eth0:1 10.0.0.1
ifconfig eth0:2 10.0.0.2
osv.

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-05-01 17:40

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-06-01 00:15

Fra : Dan Christensen

Dato : 01-06-01 06:22

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Næh, jeg kan skam ikke køre SuSeConfig - jeg kører ikke Suse. Men
> normalt kan man klare det fra linuxconf (fleste distros) eller netcfg
> (redhat).

Nej det gør du vel ikke, men ham der oprindelig stillede spørgsmålet gør,
så nu er vi ved at være så langt væk fra den oprindelige tråd, at det er
ved at ligne noget i stil med "ha. ha. jeg ved bedere en dig, du er dum" og
ja jeg er måske ikke den som kender mest til Linux af os to, men jeg ved da
at han skal køre SuSeconfig som jeg skrev i mit oprindelige indlæg.