settlers 2
Fra : sorenbirk@post.tdcad~

Dato : 01-05-05 20:29

hej gruppe
nogen der ved om man kan skaffe settlers2 da jeg har windows xp?
søren birkbak

Fra : Dal

Dato : 01-05-05 21:43

Hvorfor ikke setlers IV den kan købes for små penge og kører på XP'eren. Den
er meget populær her i huset.
/Henrik

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 02-05-05 18:11

"Dal" <fup@fidus.com> skrev
> Hvorfor ikke setlers IV den kan købes for små penge og kører på XP'eren.
Den
> er meget populær her i huset.
> /Henrik
[snip]
Hvordan er Settlers IV i forhold til II? Er stilen den samme? Gameplay?Med
andre ord: hvis man nu er fan af version II, kan man lide version IV?

Mvh. Hans

Fra : Zyke

Dato : 03-05-05 13:16

"Dal" <fup@fidus.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke setlers IV den kan købes for små penge og kører på XP'eren.
> Den er meget populær her i huset.
> /Henrik

Hvorfor købe Settlers IV når man kan købe Settlers V - Heritage of Kings.
Det er ret flot og rig på fede detaljer. Spiller det for vildt for tiden.

Mvh
Zyke

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 03-05-05 21:30

Zyke wrote:
> [...]
> Det er ret flot og rig på fede detaljer. Spiller det for vildt for tiden.

Fordi at hvis man er vild med settlers II, III og IV, så bliver man
skuffet når man spiller Settlers V og tror det er en fortsættelse af
settlersserien. Grafikken er flot ja og jeg synes også det er
forholdsvis sjovt at spille, men gameplay er lavet væsentligt om, så det
fanger efter min mening ikke det specielle settlersmiljø. På diverse
fora er der mange der deler denne mening, og der sammenlignes settlers V
ofte med ages of empire.

Angående Settlers II, så er der en gruppe programmører og grafikere (de
mangler vist faktisk flere grafikere hvis det har nogens interesse) der
er i gang med at lave en opensource multiplatform udgave af settlers II.
De kalder det Widelands og man kan hente det her:
http://widelands.sourceforge.net/

Peter

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 02-05-05 18:08