3d kort på en Compaq Armada M700 laptop?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-04-05 12:48

Nu er jeg sådan en neanderthaler der endnu ikke har noget 3D grafikkort i
min maskine. Det er jeg efterhånden træt af. Senest har jeg fået Rise of
Nations i gave uden at jeg kan spille skidtet. Jeg har tilsvarende Jedi
Knight II stående. Træls.

Samtidig er jeg en spade der tilsyneladende ikke ved en skid om computere
når det kommer til stykket. Jeg har hylens svært ved at indhente oplysninger
om hvad jeg kan eller ikke kan plugge ind i min maskine, via Internettet,
manualer eller andet.

Jeg sidder med min Compaq Armada M700, det er en laptop. Den vil jeg gerne
have et 3D grafikkort i. Jeg har endnu aldrig opgraderet maskinen, har haft
den i to år og aner ikke hvad for plads der er inden i den. Den er rigelig
kraftig nok til det jeg gerne vil spille (altså bortset fra et 3D kort). 32
el. 56MB kan gøre det, mere ville selvfølgelig ikke gøre noget, jeg aner
ikke hvad nutidens standarder er.

Hvad grafikkort (gerne med budget 500 - 1000,-) kan anbefales i den
sammenhæng? Og evt. fra hvad butik?

PF tak.

Fra : Esben

Dato : 22-04-05 13:31

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder med min Compaq Armada M700, det er en laptop. Den vil jeg gerne
> have et 3D grafikkort i.

Det kan ikke lade sig gøre.

--
Esben

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-04-05 22:41

On Fri, 22 Apr 2005 13:48:03 +0200, "C. H. Engelbrecht" <chris@
bitfrost.dk> wrote:

> [...]
>ikke hvad nutidens standarder er.
>
>Hvad grafikkort (gerne med budget 500 - 1000,-) kan anbefales i den

Hvis du vil spille, så køb i stedet en billig desktop-computer. Du kan
få en udmærket computer til omkring 3000-4000 kr. + skærm.

--
Kasper Aae

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-04-05 09:51

"C. H. Engelbrecht" wrote

> [...]
> kraftig nok til det jeg gerne vil spille (altså bortset fra et 3D kort).

Den er vel udstyret med en ATI Rage Mobile ting?
Så vidt jeg husker så er dette kort monteret på selve systemboardet
Et sådant et koster mellem 10k -> 12k
(Har selv "haft" en Armada M700, men systemboardet fik en revne - æv)

Laptops har typisk ret begrænset muligheder for udvidelse netop pga den
meget kompakte opbygning
Prøv evt at at høre i dk.edb.hardware.baerbar

- Peter

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-04-05 18:16

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> wrote in message

> [...]
> (Har selv "haft" en Armada M700, men systemboardet fik en revne - æv)
>
> Laptops har typisk ret begrænset muligheder for udvidelse netop pga den

Tak, det fandt jeg ud af. Compaq svarede retur på en mail og sagde det du
nævner. Det indbyggede ATI 3D kort har 8MB, og jeg har nu adskillige spil
der kræver min. 16MB. Surt.
Det her gider jeg ikke mere, jeg prøver at spare sammen til en 3-4000
kroners stationær. Hvor køber man sådan noget for tiden? Skærm etc.
unødvendig.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 23-04-05 18:25

www.zitech.dk har vist en udemærket en til billige penge.

Fra : Kasper Aae

Dato : 24-04-05 12:45

On Sat, 23 Apr 2005 19:15:47 +0200, "C. H. Engelbrecht" <chris@
bitfrost.dk> wrote:

>Det her gider jeg ikke mere, jeg prøver at spare sammen til en 3-4000
>kroners stationær. Hvor køber man sådan noget for tiden? Skærm etc.
>unødvendig.

Altså, det kommer lidt an på hvad dit behov reelt er. Har du kun tænkt
dig at spille lidt ældre spil, som dem du nævner, eller vil du have en
maskine der også kan spille nogle af de nyere titler?

www.1tegration.dk har vist nogle udmærkede maskiner til prisen.

--
Kasper Aae

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 24-04-05 17:37

C. H. Engelbrecht wrote:

> [...]
> Det her gider jeg ikke mere, jeg prøver at spare sammen til en 3-4000
> kroners stationær. Hvor køber man sådan noget for tiden? Skærm etc.

Nu ved jeg godt at du skriver du er en spade der ikke ved noget om
computere, men hvis du har en i din omgangskreds der gør, kan du typisk
få lidt mere for pengene ved at bygge selv.
Du kan enten shoppe rundt efter de enkelte komponenter, eller du kan
købe en samlet pakke og skrue det sammen selv.
Edbpriser.dk er et udmærket sted at starte...

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?