Quake 3 Arena screenshot begrænsning
Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-04-05 13:13

Hej.

Jeg er i gang med at lave en Quake3 demo dvd, men er stødt ind i et problem.

Quake3 har en dum begræsning - den kan kun lave 9999 screenshots, hvilket er
for lidt til en lang demo.

Er der nogen der har en idé til at omgå det problem?

Klaus.

Fra : BuFFerz

Dato : 16-04-05 19:54

Der er self. altid www.fraps.com

Men det er self. en helt anden måde at optage film fra demoer på.

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 17-04-05 01:02

> Der er self. altid www.fraps.com
>
> Men det er self. en helt anden måde at optage film fra demoer på.

Jeg har hørt om det før men den metode er ikke god nok.

Ellers tak for dit forslag.

Fra : preben nielsen

Dato : 17-04-05 10:21

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt om det før men den metode er ikke god nok.

Men du har ikke selv testet med en købt version af Fraps ? Det er
kun noget du har hørt...... ?

Jeg har lavet testoptagelser med både Fraps og cl_avidemo, og folk
kan ikke fortælle mig, hvad der er lavet med den ene metode og
hvad der er lavet med den anden metode !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 17-04-05 10:19

> [...]
> screenshots, hvilket er
> for lidt til en lang demo.
>
> Er der nogen der har en idé til at omgå det problem?

Ja, du indlader at optage sekvenser på 9999 frames ad gangen... Du
er vel ikke interesseret i at konvertere HELE demoen til avi (så
interessant er den næppe). Det normale er at man starter med at
optage frames når en interessant del af demoen starter og stopper
optagelsen når "scenen" er forbi. Start, stop, start, stop. Når du
har i nærheden af 9999 frames flytter du dem over i en anden mappe
og fortsætter.

Du er klar over hvad det fylder ukomprimeret, right ? Billede i
640x480 = ca. 1 Mb. 9999 af disse = 10 GB. I 1280x960 er det 40
GB. Så du skal alligevel have fat i compressions software a la
DivX eller Xvid og et redigeringsprogram

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 17-04-05 16:16

> Ja, du indlader at optage sekvenser på 9999 frames ad gangen... Du
> er vel ikke interesseret i at konvertere HELE demoen til avi (så
> interessant er den næppe).

Jo (nok mest interessant for mig selv)

> [...]
> optagelsen når "scenen" er forbi. Start, stop, start, stop. Når du
> har i nærheden af 9999 frames flytter du dem over i en anden mappe

Det er faktisk en rigtig god idé. Jeg binder en tast til at optage og en til
at stoppe og optager den af flere gamge.

> [...]
> GB. Så du skal alligevel have fat i compressions software a la
> DivX eller Xvid og et redigeringsprogram

Nu laver jeg jo en dvd, så det er mpeg2 det skal komprimeres med.