Spil-interesseret?
Fra : Jesper Ryskin

Dato : 31-03-05 09:44

Hej!

Håber ikke, at det er den forkerte nyheds-gruppe, jeg regner med at de
fleste spil-interesserede findes her!

Nyt dansk online spil-review projekt leder efter en enkelt person, der
interesserer sig meget for spil.

Personens opgave bliver kort og godt at optage video-sekvenser af
spillene.

Krav:
1 * En lynhurtigt gaming-PC, der bliver holdt opdateret
2 * Fladskærm (LCD) af hensyn til video-optagelserne
3 * Skal bo i Københavns-området, eller kunne tage dertil 1-2 gange om
ugen.

Der er ingen direkte løn, personen bliver en del af projektet ligesom de
andre involverede. Der vil være tale om 2-3 spil om ugen. Spillene vil i
et
vist omfang kunne beholdes efter optagelsen, dette vil være lønnen til at
starte med :).

Der er seriøse forretnings-folk bag, der har adskillige internet-projekter
bag sig, så det er ikke nogen døgnflue eller tilfældigt forsøg. Der er
fremtid i projektet.

Mail til ryskin@webconsult.dk hvis du er interesseret.

Og beklager meget, hvis jeg har fundet den forkerte gruppe, det virkede
for
mig som det oplagte sted!

HVIS du synes jeg har fundet den forkerte gruppe, så vær venlig at skriv
til
min mail-adresse ryskin@webconsult.dk, der er ingen grund til at genere
folk
i gruppen med flaming.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-03-05 10:46

Jesper Ryskin skrev:

> 2 * Fladskærm (LCD) af hensyn til video-optagelserne

Det lyder umiddelbart ikke særligt seriøst. Hvorfor ikke bare optage
grafikkortets output direkte via DV eller S-VHS?

--
Mvh. Peter

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 01-04-05 06:07

Det vil naturligvis også være intentionen på sigt. Pt. har vi blot ikke
udstyr med DV-in. Som de fleste nok ved, så har langt de fleste kameraer
udelukkende DV ud.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-05 08:06

"Jesper Ryskin" wrote
> Det vil naturligvis også være intentionen på sigt. Pt. har vi blot ikke
> udstyr med DV-in. Som de fleste nok ved, så har langt de fleste kameraer
> udelukkende DV ud.

Imho skal der slet ikke kameraer involveres i den process
Prøv at kikke på de forskellige machinima projekter

Hvor machinima i Source nok er det mest interessante
Fx
http://www.machinima.org/paul_blog/

- Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 11:01

"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> wrote in message

> Der er ingen direkte løn, . Spillene vil i et vist omfang kunne beholdes
> efter optagelsen, dette vil være lønnen til at starte med :).
>
> Der er seriøse forretnings-folk bag,

Seriøse forretningsfolk der ikke udbetaler løn til dem der arbejder for dem,
(men som oveni købet udbetaler "løn" naturalier)??

Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-03-05 11:36

"Peter K. Nielsen" wrote

> Seriøse forretningsfolk der ikke udbetaler løn til dem der arbejder for
> dem, (men som oveni købet udbetaler "løn" naturalier)??

Min første tanke var sort arbejde, men det kan vel ikke passe?

- Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-03-05 12:36

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" wrote

> Min første tanke var sort arbejde, men det kan vel ikke passe?

nej da hvordan kommer du på den tanke................Det er jo seriøse
forretningsmænd der står bag, så de vil selvfølgelig opgive værdien af
spillene til skattevæsenet, så man kan blive beskattet af indkomsten

Peter

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 01-04-05 06:10

Ja, nu blev det måske ikke udførligt beskrevet. Når der bliver skrevet "en
del af projektet", så menes der, at personen bliver parter - altså medejer -
i projektet.

Dvs. en ejerandel.

Spillene tilhører selskabet, og dermed også ejerne, om de ligger hos
video-optageren, spiltesteren eller video-redigeringsfolkene (der alle er
medejere) har ingen skattemæssig konsekvens. Men det er klart, at for nogen
vil der være tale om en besparelse i forhold til at skulle købe spillene til
privat forbrug.

Der er pt. 3 partnere i projektet, og vi leder således efter den 4. og
sidste.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-04-05 12:02

> Ja, nu blev det måske ikke udførligt beskrevet. Når der bliver skrevet "en
> del af projektet", så menes der, at personen bliver parter - altså
> medejer - i projektet.
>
> Dvs. en ejerandel.

OK

> [...]
> spillene til privat forbrug.
>
> Der er pt. 3 partnere i projektet, og vi leder således efter den 4. og

ok

Peter

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 31-03-05 12:49

> Seriøse forretningsfolk der ikke udbetaler løn til dem der arbejder for
dem,
> (men som oveni købet udbetaler "løn" naturalier)??

Måske seriøse forretningsfolk med en mindre seriøs forretning..?

Skulle der en gulerod til, så burde der da som minimum være beskrevet hvilke
udsigter der er for fremtidig belønning for indsatsen. Og at man selv skal
betale for sine arbejdsredskaber virker underligt - hvad mon tømmeren vil
sige til selv at skulle medbringe hammer, boremaskine, søm, lægter,
sikkerhedsudstyr når han skulle arbejde for sin mester..?

Skulle de lokke nogle ud af busken, ville en altid opdateret maskine nok
være en bedre gulerod, fremfor nogle spil som kandidaterne nok alligevel får
fat i på den ene eller anden måde...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-03-05 14:38

".°o.O Thomas O.o°." wrote

> Skulle de lokke nogle ud af busken, ville en altid opdateret maskine nok
> være en bedre gulerod, fremfor nogle spil som kandidaterne nok alligevel
> får
> fat i på den ene eller anden måde...

Oh ye
Alienware Aurora ALX
Jeg er klar!

NB Udlån af maskinen bliver selvfølgelig mellem os!

- Peter

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 01-04-05 06:19

Det ved jeg ikke, sidst jeg havde en håndværker ude havde han da selv sit
værktøj med...

Men for at forklare, så er det tale om, at vi leder efter folk der har lyst
til at være delejere i et projekt, hvor der er styr på de forretningsmæssige
aspekter. Det vil sige, at det kommer ikke til at fejle pga. manglende
kendskab til bogføring, revision, markedsføring, salg osv.

Men der er ingen stor kapital, og der er ingen af medejerne der får udbetalt
"ting" eller penge til at begynde med. Vi har det udstyr, der skal til at
begynde, og vi vil opbygge et profitabelt selskab ud af det til medejerne.

Det sidste vi vil have er derfor personer med en lønmodtager-holdning, dvs.
at de forventer at der er "dem" og så er der "selskabet", og det handler om
hvor meget "selskabet" kan betale til "dem".

Vi leder efter folk, der er parate til at investere tid i et godt projekt.
Naturligvis regner vi med, at folk formodentlig har en spillePC i forvejen,
og ikke går ud og køber en. Men vores video-redigeringsmand (dvs. ham der
mixer det) har da købt en maskine til 10.000 for at kunne videoredigere, da
han selv har været med til at lægge budgetterne, og kan se profitten i det.

Så lønnen handler ikke om dimser, men om at være en del af en
overskuds-forretning. Budgettet er, at alle fire partnere skal kunne være
fuldtidsbeskæftigede med dette projekt om ca. et år.

Interesserede partnere vil naturligvis blive præsenteret nærmere for
budgetterne.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-04-05 08:19

"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Det ved jeg ikke, sidst jeg havde en håndværker ude havde han da selv sit
> værktøj med...

Ok - er du en mester der har ham på din lønningsliste, eller har du
misforstået min pointe..? Eller måske vendt den til din fordel..?

> [...]
> fuldtidsbeskæftigede med dette projekt om ca. et år.
>
> Interesserede partnere vil naturligvis blive præsenteret nærmere for

Se det var jo allerede en meget bedre beskrivelse end den du lagde ud med -
jeg har en idé om det er meget vigtigt at kommunikere det rigtigt ud, så man
netop undgår en debat som den her.

Held og lykke med projektet!

Fra : Mike

Dato : 31-03-05 18:37

> [...]
> 2 * Fladskærm (LCD) af hensyn til video-optagelserne
> 3 * Skal bo i Københavns-området, eller kunne tage dertil 1-2 gange om

Hej

Forstår ikke lige hvorfor en "Fladskærm (LCD)" skulle være et krav ?

Man kan da optage selve gameplay med f.eks FRAPS til dette formål.

Mike

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 01-04-05 06:13

Det er naturligvis primært af hensyn til opdaterings-frekvensen, som du selv
har tænkt, men også pga. at skærmen er helt flad, og dermed ikke giver nogen
problemer med billedforvrængning.

Det er klart, at der kun er tale om en overgang, indtil vi kan skaffe
optage-udstyr med DV-in.

Gamespot, der ellers er den største på markedet, klarer tingene vha. en
storskærm med et videokamera foran...