Alternativ til PGP?
Fra : Niels Andersen

Dato : 30-05-01 19:10

PGP er et genialt program, og det er fedt at det er gratis og open-source.
Men...

Så vidt jeg ved er det ikke gratis til kommerciel brug. Hvad findes der er
af brugbare alternativer?

Efter at have kigget på det kan jeg forstå, at der findes ikke noget
kompatibelt. Dvs. hvis andre bruger PGP må man også selv bruge PGP.
Men hvis man så siger OK til at bruge noget der ikke er kompatibelt, hvad er
der så?

Noget med lige så høj sikkerhed? Lige så mange seje små funktioner? Kan køre
i både Windows og unix? Er HELT fri? Er bare nogenlunde udbredt?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 30-05-01 19:28

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Noget med lige så høj sikkerhed? Lige så mange seje små funktioner? Kan køre
> i både Windows og unix? Er HELT fri? Er bare nogenlunde udbredt?

GNU Privacy Guard, www.gnupg.org er fri, og, svjv, kompatibel med
pgp-noegler.

-- Ole

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-05-01 21:44

"Ole Michaelsen" <omic+usenet1@fys.ku.dk> wrote in message
> GNU Privacy Guard, www.gnupg.org er fri, og, svjv, kompatibel med
> pgp-noegler.

På sitet står der "Decrypts and verifies PGP 5, 6 and 7 messages.", men der
står ikke noget om at kryptere og signere...

Derudover ser det vældig fint ud! :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Rasmus Kjærem Nielse~

Dato : 31-05-01 08:11

> På sitet står der "Decrypts and verifies PGP 5, 6 and 7 messages.", men
> der står ikke noget om at kryptere og signere...
>
> Derudover ser det vældig fint ud! :)

Det krypterer og signerer fint - jeg bruger det selv til daglig i
kombination med mutt (under linux).

Hvis du/i er vant til at trække og klikke, så har gnupg nok en ret stejl
indlæringskurve - men sådan er der jo så meget...

Dete eneste problem er at det vist endnu ikke er så godt til grupper som
pgp, og at din hemmelige nøgle ikke kan være større end 2048.

Desuden er det så som så med kompatibiliteten da min pgp på arbejdet ikke vil
importere min gpg nøgle hjemme fra, men det handler vist mere om lidt
eftertanke nå man første gang generer sin nøgle.

--
Rasmus Kjærem Nielsen
http://odense.kollegienet.dk

Fra : Karsten

Dato : 31-05-01 11:09

In article <48mR6.6887$dS3.403077@news010.worldonline.dk>, "Rasmus Kjærem
Nielsen" <rasmus@odense.kollegienet.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du/i er vant til at trække og klikke, så har gnupg nok en ret stejl
> indlæringskurve - men sådan er der jo så meget...

Jeg har ikke "hands-on" erfaring med det. Men der er et program, som
hedder Geheimnis (http://geheimnis.sourceforge.net/) som vist har lidt
træk og klik.

--
/Karsten