/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Til lykke til folkekirken med Grosbøll
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 11-05-05 20:00

Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.

Sagen klares i en håndevending ved at Grosbøll genunderskriver det
præsteløfte, han allerede underskrev før sin ordination, og således kan han
genoptage arbejdet, dog under biskoppen af Roskildes tilsyn.

Se evt. mere her:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=251964

Mvh
Kevin Edelvang



 
 
Anders Peter Johnsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 11-05-05 20:42

Kevin Edelvang wrote:
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.

Jan Lindhardt overtager?

> Sagen klares i en håndevending ved at Grosbøll genunderskriver det
> præsteløfte, han allerede underskrev før sin ordination, og således kan han
> genoptage arbejdet, dog under biskoppen af Roskildes tilsyn.

Så må vi jo se om han kan overholde det denne gang.

Ellers sker der vel alligevel ikke noget som helst, hvis jeg kender
Roskildebispen ret...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

Kevin Edelvang (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 11-05-05 20:48

Anders Peter Johnsen wrote:

> Jan Lindhardt overtager?

Ja.

> Så må vi jo se om han kan overholde det denne gang.

Om han helt udskifter den tro, han under hele sagsforløbet har fastholdt?

> Ellers sker der vel alligevel ikke noget som helst, hvis jeg kender
> Roskildebispen ret...

Jeg tror, du har ret. Dette er formentlig punktum i sagen, medmindre der
rejser sig et ramaskrig fra folkekirkens medlemmer og/eller præster. Dette
sker næppe. Den brede midte forholder sig formentlig tavse, mens fundaerne
skriger og river sig i håret.

Mvh
Kevin Edelvang



Vidal (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 11-05-05 21:08

Kevin Edelvang wrote:

> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.
>
> Sagen klares i en håndevending ved at Grosbøll genunderskriver det
> præsteløfte, han allerede underskrev før sin ordination, og således kan han
> genoptage arbejdet, dog under biskoppen af Roskildes tilsyn.
>

Citat fra ATS Politiken:

"Vi tror ved nærmere eftertanke alligevel på Gud Fader,
Himlens og Jordens skaber, for ellers risikerer vi bare at
blive fyret, og så er det alligevel bedre at sidde ved
Biskoppens, den Almægtiges, højre hånd, hvorfra hun skal komme
at dømme levende og døde. - Vi tror på Helligånden og alt det
dér fis, den skinhellige, almindelige kirke, den herlige
præstegård, kirkekaffen, messehagelen designet af D.
Margrethe, syndernes forladelse, så lidt opstandelse som
muligt og det evige driverliv. Amen."

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Jensen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 11-05-05 21:39


"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4282564d$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.
>
>
Sorgens dag , nu kan en der ikke tror på Gud være præst i den Danske
folkekirken.
Men husk Gud lader sig ikke spotte.

--
Hej fra Børge.
Se min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk/
Alle ind - udgående mail skannet med
http://www.avast.com/index.html






Knud Larsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 11-05-05 22:42


"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
news:42826d71$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4282564d$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
>> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.
>>
>>
> Sorgens dag , nu kan en der ikke tror på Gud være præst i den Danske
> folkekirken.
> Men husk Gud lader sig ikke spotte.


Det bestemmer du jo selv, han sidder inde i dit hoved.





Søren Kjeldsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 11-05-05 23:12

>> Sorgens dag , nu kan en der ikke tror på Gud være præst i den Danske
>> folkekirken.
>> Men husk Gud lader sig ikke spotte.
>
>
> Det bestemmer du jo selv, han sidder inde i dit hoved.





Søren Kjeldsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 11-05-05 23:14

>

l..l
Iterum ergo locutus est eis Luciferius dicens ego sum lux mundi qui sequitur
me non ambulabit in tenebris sed habebit lucem vitae.



JoVe (12-05-2005)
Kommentar
Fra : JoVe


Dato : 12-05-05 08:54


"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4282564d$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.
>
> Sagen klares i en håndevending ved at Grosbøll genunderskriver det
> præsteløfte, han allerede underskrev før sin ordination, og således kan
han
> genoptage arbejdet, dog under biskoppen af Roskildes tilsyn.
>
> Se evt. mere her:
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=251964
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Det synes mig ellers at det ville være nærliggende med en forflyttelse af
præsten, snarere end en forflyttelse af sagen til bispen i Roskilde.

Mit foreslag ville være at flytte Grosbøll til Bakken. Dels er det ikke så
langt væk fra Tårbæk, og dels har man dér en tradition for vrøvlehoveder.
For meget længe siden havde man professor Labri, senere professor Tribini.
De blev betalt for at vrøvle, nøjagtig ligesom Grosbøll, og han har jo
allerede rutinen, men mangler vist åndrige ideer - og ekvilibrisme!

Eksempel på citat af prof Tribini:
"Mine herskaber, grevskaber, klædeskaber og djævelskaber. Kom ind og se 16
benløse kanariefugle danse svanens død på kanten af en trillebør. Se 12
tandløse, platfodede rotter sutte risengrød gennem et pusterør..."

Mvh
Jørgen Vestergaard



Vidal (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 12-05-05 11:51


Søren Kjeldsen wrote:
> >
>
> l..l
> Iterum ergo locutus est eis Luciferius dicens ego sum lux mundi qui
sequitur
> me non ambulabit in tenebris sed habebit lucem vitae.

For at andre skal have lidt fornøjelse af dine guldkorn:

Da talte Lucifer igen til dem og sagde, Jeg er verdens
lys: den, der følger mig, skal ikke vandre i mørket, men
skal få livets lys.

http://en.wikipedia.org/wiki/Satanic_Bible

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Søren Kjeldsen (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 12-05-05 14:15

>Da talte Lucifer igen til dem og sagde, Jeg er verdens
>lys: den, der følger mig, skal ikke vandre i mørket, >men skal få livets
>lys.

Fuldstændig korrekt... Prøvede faktisk at give en anden sætning til min
latin-lærerinde, hun mente dog, at det var dårligt grammatik...



jenspolsen@hotmail.c~ (12-05-2005)
Kommentar
Fra : jenspolsen@hotmail.c~


Dato : 12-05-05 22:38


Kevin Edelvang wrote:
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll
slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.

Nu er jeg ikke selv medlem af foreningen (i hvert tilfælde ikke mere
end man ikke kan undgå her i landet), men jeg har svært ved at
forstå, at man i et kirkesamfund kan leve med at have præster, der
så direkte undsiger kirkesamfundets grundlag. Men måske er det bare
mig der har misforstået sammenhængen.

Jeg ville jo tro, at sådan en sag ville få flertallet af de danske
præster til at kræve øjeblikkelig adskillelse af kirke og stat. Det
er vel kun fordi vi har en folkekirke, at kirken skal være så
rummelig, at der SKAL være plads til simpelthen ALT. Selv har jeg da
hørt mange mennesker sige, at de var kristne OG troede på
reinkarnation; det tyder på noget forvirring, og uvidenhed om den
religion man påstår at bekende sig til.

J.O.


Harald Mossige (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 13-05-05 01:10


<jenspolsen@hotmail.com> wrote in message
news:1115933863.767328.83250@g14g2000cwa.googlegroups.com...

Kevin Edelvang wrote:
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll
slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.

# Nu er jeg ikke selv medlem af foreningen (i hvert tilfælde ikke mere
# end man ikke kan undgå her i landet), men jeg har svært ved at
# forstå, at man i et kirkesamfund kan leve med at have præster, der
# så direkte undsiger kirkesamfundets grundlag. Men måske er det bare
# mig der har misforstået sammenhængen.

Der er nok noe av problemet du ikke skjønner.
Vanlig fornuftige mennesker skjønner at en del av de kristne dogmene ikke
holder når de skal sammenholdes med kunskapen vi har nå i dag. Derfor må der
enkelte justeringer til for at "budskapet" skal bli akseptert blant vanlig
mentalt utrustede mennesker. Problemet er ikke "nytenkingen" i seg selv, men
det er at noen er mer uheldig i ordvalget og problemstillingene de
vektlegger. Det vanlige er å fortie det mest urimelige, og så smile og se
glad ut.

# Jeg ville jo tro, at sådan en sag ville få flertallet af de danske
# præster til at kræve øjeblikkelig adskillelse af kirke og stat.

Nei skulle vi det? Da har du ikke skjønt det egentelige problemet. Der er
behov for en sterk kirkeminister som våger å ta standpunkt som er viktige
for flesteparten av de som er medlemmer i kirken, og si til de
erkekonservative: "Enten underordner du deg folkets, = kirkeministeren,
bestemmelser, eller så finner du deg en kirke der læren er slik du ønsker."

Folk flest ville ikke hatt problem med det, heller ikke de
erkekonservative, - trosmessig. Men det handler lite om tro. Det handler om
penger og makt! Og da skjønner du problemene.

# Det
# er vel kun fordi vi har en folkekirke, at kirken skal være så
# rummelig, at der SKAL være plads til simpelthen ALT. Selv har jeg da
# hørt mange mennesker sige, at de var kristne OG troede på
# reinkarnation; det tyder på noget forvirring, og uvidenhed om den
# religion man påstår at bekende sig til.

I praksis handler det lite om hva folk tror, bare de adlyder "presten".

HM



Per Rønne (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-05-05 03:40

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

> Vanlig fornuftige mennesker skjønner at en del av de kristne dogmene ikke
> holder når de skal sammenholdes med kunskapen vi har nå i dag. Derfor må der
> enkelte justeringer til for at "budskapet" skal bli akseptert blant vanlig
> mentalt utrustede mennesker. Problemet er ikke "nytenkingen" i seg selv, men
> det er at noen er mer uheldig i ordvalget og problemstillingene de
> vektlegger. Det vanlige er å fortie det mest urimelige, og så smile og se
> glad ut.

Problemet her er at han i offentligheden siger at han ikke tror på en
»skabende« Gud, også selv om det på ingen måde kan siges at stride mod
nutidens kosmologi, hvis denne skabende Gud havde udløst Big Bang.
Manden er ganske simpelt ikke teist - og da kristendommen er teistisk
dermed heller ikke kristen end i andet end en ren kulturkristen
forståelse af tingene.
--
Per Erik Rønne

Harald Mossige (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 13-05-05 04:06


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1gwhgoo.8z5sm58iwd1lN%spam@husumtoften.invalid...
> Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:
>
> > Vanlig fornuftige mennesker skjønner at en del av de kristne dogmene
ikke
> > holder når de skal sammenholdes med kunskapen vi har nå i dag. Derfor må
der
> > enkelte justeringer til for at "budskapet" skal bli akseptert blant
vanlig
> > mentalt utrustede mennesker. Problemet er ikke "nytenkingen" i seg selv,
men
> > det er at noen er mer uheldig i ordvalget og problemstillingene de
> > vektlegger. Det vanlige er å fortie det mest urimelige, og så smile og
se
> > glad ut.
>
> Problemet her er at han i offentligheden siger at han ikke tror på en
> »skabende« Gud,

Det er slik DU framstiller problemet.

Kirken tåler ikke en rettsak om BigBang og / eller en skapende gud. Uansett
om saken vinnes eller tapes.

> også selv om det på ingen måde kan siges at stride mod
> nutidens kosmologi, hvis denne skabende Gud havde udløst Big Bang.

> Manden er ganske simpelt ikke teist - og da kristendommen er teistisk
> dermed heller ikke kristen

En annen mulighet er at han har et annet gudebilde en det de kristne dogmene
hevder.

HM



Per Rønne (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-05-05 05:40

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1gwhgoo.8z5sm58iwd1lN%spam@husumtoften.invalid...

> > Problemet her er at han i offentligheden siger at han ikke tror på en
> > »skabende« Gud,

> Det er slik DU framstiller problemet.

Nej, det er sådan han selv fremstiller det, når han interviewes i
pressen.

> En annen mulighet er at han har et annet gudebilde en det de kristne dogmene
> hevder.

Nej, han har slet intet gudebillede. Han er nemlig ikke teist, og dermed
ikke kristen.
--
Per Erik Rønne

Eva (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 13-05-05 11:59


> Kirken tåler ikke en rettsak om BigBang og / eller en skapende gud.
Uansett
> om saken vinnes eller tapes.

Det tror jeg, du har fuldstændig ret i, for det vil i bund og grund være
det, der ville være læresagens kerne.

> > Manden er ganske simpelt ikke teist - og da kristendommen er teistisk
> > dermed heller ikke kristen
>
> En annen mulighet er at han har et annet gudebilde en det de kristne
dogmene
> hevder.

Man kan vel sige, han ligger tæt på at være deist, idet de ikke tror, Gud
opretholder verden, bortset fra, at han går skridtet længere end deisterne,
og siger, Gud heller ikke er skaber.



Knud Larsen (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 14-05-05 01:05


"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> wrote in message
news:428488ae$0$50634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Kirken tåler ikke en rettsak om BigBang og / eller en skapende gud.
> Uansett
>> om saken vinnes eller tapes.
>
> Det tror jeg, du har fuldstændig ret i, for det vil i bund og grund være
> det, der ville være læresagens kerne.
>
>> > Manden er ganske simpelt ikke teist - og da kristendommen er teistisk
>> > dermed heller ikke kristen
>>
>> En annen mulighet er at han har et annet gudebilde en det de kristne
> dogmene
>> hevder.
>
> Man kan vel sige, han ligger tæt på at være deist, idet de ikke tror, Gud
> opretholder verden, bortset fra, at han går skridtet længere end
> deisterne,
> og siger, Gud heller ikke er skaber.

Nu bliver den tidligere pave jo udråbt til helgen om kort tid, måske kunne
Gråsbøll tilbede ham, mon det ville blive accepteret?







Peter B. Juul (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-05-05 01:13

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> writes:

> Nu bliver den tidligere pave jo udråbt til helgen om kort tid,

Hold nu op med det sludder!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,
I speak only 0}._.{0 at der mangler hobbitter."
for myself. O/ \O -Per Vadmand.

Per Rønne (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-05-05 04:24

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Nu bliver den tidligere pave jo udråbt til helgen om kort tid

Ja, allerede i levende live skal han jo have udført mirakler:

http://www.berlingske.dk/grid/udland/artikel:aid=575858

- hvorfra jeg citerer:

===
Pavens mirakler

Et af de mest opsigtvækkende af slagsen fandt sted, da en kræftsyg
amerikansk rigmand - oven i købet ikke-katolik - ved en gudstjeneste
1998 så sit snit til at spise en oblat direkte af pavens hånd. Kort
efter var hans terminale svulst i hjernen forsvundet.

Otte år forinden blev en syg dreng kureret, da Johannes Paul II kyssede
ham under et besøg i Mexico.

Og når en italiensk kardinal overhovedet kan fortælle om sit mirakel,
skyldes det samme hvidklædte healer. En operation i halsen havde gjort
ham stum, men efter et paveligt kærtegn fik han talegaven tilbage.

Der skulle altså være rigeligt med mirakler til at underbygge
saligkåringen af Johannes Paul II på det teologiske plan. Mindst lige så
vigtig for processens succes er det imidlertid, at der internationalt
hersker relativt bred enighed om hans positive eftermæle. Det er nemlig
på ingen måde en selvfølge, at afdøde paver udstyres med helgenstatus.
===

Så mon ikke at Benedictus XVI ikke alene når at saligkåre ham, men også
at ophøje ham til helgen? Sankt Johannes Paul, Sankt Karol, Polens
skytshelgen ...
--
Per Erik Rønne

Kevin Edelvang (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 14-05-05 12:41

"Per Rønne" wrote:

> Ja, allerede i levende live skal han jo have udført mirakler:

Nå, skal han det? Hvor har du det fra?

> Så mon ikke at Benedictus XVI ikke alene når at saligkåre ham, men
> også at ophøje ham til helgen? Sankt Johannes Paul, Sankt Karol,
> Polens skytshelgen ...

Den hellige Johannes Paul II ville i givet fald blive hans danske navn.
Polen har allerede en udmærket værnehelgen, den hellige Stanislas af
Krakow - i øvrigt en helgen, som Johannes Paul II ærede med stor iver. Også
den hellige Stanislas var ærkebiskop af Krakow, dog i det 11. århundrede.

Mvh
Kevin Edelvang



Kevin Edelvang (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 14-05-05 13:36

Kevin Edelvang wrote:

> "Per Rønne" wrote:

>> Ja, allerede i levende live skal han jo have udført mirakler:
>
> Nå, skal han det? Hvor har du det fra?

Beklager misforståelsen. Jeg troede, du så det som en regel, at en helgen
skal have udført mirakler i levende live for at blive helgenkåret. Jeg kan
nu se, du brugte "skal" som en afstandsplacering og ikke i den gængse
betydning...

Jeg beder dig undskylde.

Mvh
Kevin Edelvang



Per Rønne (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-05-05 13:55

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> wrote:

> Kevin Edelvang wrote:
>
> > "Per Rønne" wrote:
>
> >> Ja, allerede i levende live skal han jo have udført mirakler:
> >
> > Nå, skal han det? Hvor har du det fra?
>
> Beklager misforståelsen. Jeg troede, du så det som en regel, at en helgen
> skal have udført mirakler i levende live for at blive helgenkåret. Jeg kan
> nu se, du brugte "skal" som en afstandsplacering og ikke i den gængse
> betydning...
>
> Jeg beder dig undskylde.

OK, jeg var ellers lige ved at svare dig med, at jeg netop nævnte de
mirakler han siges at have udført, i det du klippede bort.
--
Per Erik Rønne

Knud Larsen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 15-05-05 10:16


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1gwk3cm.1k122it1x18lr7N%spam@husumtoften.invalid...
> Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> wrote:
>
>> Kevin Edelvang wrote:
>>
>> > "Per Rønne" wrote:
>>
>> >> Ja, allerede i levende live skal han jo have udført mirakler:
>> >
>> > Nå, skal han det? Hvor har du det fra?
>>
>> Beklager misforståelsen. Jeg troede, du så det som en regel, at en helgen
>> skal have udført mirakler i levende live for at blive helgenkåret. Jeg
>> kan
>> nu se, du brugte "skal" som en afstandsplacering og ikke i den gængse
>> betydning...
>>
>> Jeg beder dig undskylde.
>
> OK, jeg var ellers lige ved at svare dig med, at jeg netop nævnte de
> mirakler han siges at have udført, i det du klippede bort.

Det største mirakel må være, at så mange millioner græder over et menneske,
som har en helt umenneskelig indstilling, og hvis "indsats" har betydet
lidelse og død for tusinder af - især - afrikanske kvinder. Kirkens og
troens indsats i Rwanda kan ses som type-arbejde.








Per Rønne (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-05-05 11:17

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Det største mirakel må være, at så mange millioner græder over et menneske,
> som har en helt umenneskelig indstilling, og hvis "indsats" har betydet
> lidelse og død for tusinder af - især - afrikanske kvinder. Kirkens og
> troens indsats i Rwanda kan ses som type-arbejde.

Såvel Karol Wojtyla som Joseph Ratzinger var/er gamle mænd, som har
levet hele livet i cølibat; man kan ikke forvente at de kan have et
realistisk syn på seksualitet.

Men det gør vel blot at man må sætte et /endnu/ større spørgsmålstegn
ved Romerkirkens holdning til gejstligt cølibat.
--
Per Erik Rønne

Bo Warming (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-05-05 17:12

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message
news:4282564d$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, så får folkekirken sin suspenderede præst tilbage. Grosbøll slap for
> præsteretten, og alt er fryd og gammen - nu med ny biskop.
>
> Sagen klares i en håndevending ved at Grosbøll genunderskriver det
> præsteløfte, han allerede underskrev før sin ordination, og således kan
> han genoptage arbejdet, dog under biskoppen af Roskildes tilsyn.

Kristendom behøver ikke kirke og præster - vi er præster for hinanden.

Men statsmagten behøver kirke til propaganda - især til godhedsindustrien.

Livsløgn hos præster er at folkekirkemedlem tror i stil med dem.

Langt flere tror halvateistisk i stil med Grosbøll.

Men politikerne udskyder alt med henblik på EU-harmonisering og for ikke at
gøre noget uoverskueligt og uigenkaldeligt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste