Agurkeplanter
Fra : per

Dato : 30-05-01 18:02

Hvorfor er mine agurkeplanter blevet lidt slatten og har fåde et
hvidligt skær på bladene, efter de er kommet i drivhus.

Er det gødning de mangler?
PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-05-01 19:19

On Wed, 30 May 2001 19:01:30 +0200, per <phbyg@privat.dk> wrote:

>Hvorfor er mine agurkeplanter blevet lidt slatten og har fåde et
>hvidligt skær på bladene, efter de er kommet i drivhus.
>
>Er det gødning de mangler?

Jeg tror nærmere det er varme de mangler.
Hvis jorden er for våd er den også koldere. Agurker bryder sig ikke om
kold jord. Det kan også være at de simpelthen er begyndt at rådne lige
ved jordoverfladen, det sker også nemt med agurker når de står for
vådt/koldt.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 31-05-01 18:21

Det hvidlige skær på bladene: Meldug. - En svampesygdom.

Vanskeligt med agurk, de tåler ikke træk, men må heller ikke stå for
indelukkede.

Giv lidt mere luft.
Flemming Svendsen, bæltestedet.

Fra : per

Dato : 31-05-01 19:00

On Thu, 31 May 2001 19:21:12 +0200, "Flemming Svendsen"
<flemclar@post6.tele.dk> wrote:

>Det hvidlige skær på bladene: Meldug. - En svampesygdom.
>
>Vanskeligt med agurk, de tåler ikke træk, men må heller ikke stå for
>indelukkede.
Må de få direkte sol

PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 31-05-01 20:47

Det kan de fint tåle. Jeg husker, at vi på anbefaling plantede
agurkeplanterne tættest mod drivhusvinduerne, så de efterhånden kom til at
skygge for de tomatplanter, der så stod plantet længere inde. Tomaterne
tåler nemlig ikke en for kraftig sol.

Venlig hilsen
astrid Vest