Pop-up vindue fra pop-up vindue?
Fra : Boysen

Dato : 30-05-01 17:52

Hej .........?!

Jeg sidder og roder lidt med nogle pop-up vinduer.
Problemet er, at jeg vil åbne et pop-up vindue fra et allerede eksisterende
pop-up vindue.
Det er garanteret piece of cake, men jeg fatter minus

Koden er som flg.:

I head:
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',r
esizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}

I body:
<A HREF="johan1.htm"
onclick="NewWindow(this.href,'link2','408','572','no');return false;">
Se billedet</A>

Hvad skal jeg gøre?

Se evt. under mere nyt eller ældre nyheder på www.sgif.dk

Hvad gør win.window.focus i denne linie:
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus();

/Michael Boysen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 30-05-01 21:30

Synes du ikke, at det er generende nok med 1 pop- up vindue? Jeg tror ikke
at din ide vækker vild jubel af dine besøgende. Det kan derimod virrke som
"gå væk hund".

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Boysen

Dato : 01-06-01 18:44

Niels Svendsen skrev:
> Synes du ikke, at det er generende nok med 1 pop- up vindue?

Næh egentlig ikke....
Så længe man (som jeg mener, jeg gør) bruger vinduerne med omtanke, er det
(for mig at se) ret smart?
Hvad mener du er ulempen/ulemperne?

> Jeg tror ikke at din ide vækker vild jubel af dine besøgende.
> Det kan derimod virrke som "gå væk hund".

Smutter du fra en side, hvis der er pop-up vinduer, og indholdet ellers er
spændende?
Hvordan ville du løse problemet med at vise f.eks. et billede? Det er da
heller ikke fedt med en helt ny side i stil med resten?

/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-05-01 21:34

"Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote in message
> Jeg sidder og roder lidt med nogle pop-up vinduer.
> Problemet er, at jeg vil åbne et pop-up vindue fra et allerede
eksisterende
> pop-up vindue.

Du skal vel bare have din popup kode i popup vinduets head også.

> Hvad gør win.window.focus i denne linie:
> if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus();

Den sætter fokus på det just åbnede vindue hvos det er en browser nyere en
version 4.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Boysen

Dato : 01-06-01 18:54

Hej Jakob

Efter en heftig brandert samt en dukkert kl. 2 i Buresø, er jeg nu tilbage -
desværre med ubehagelige tømmermænd

Jakob Andersen skrev:
> Du skal vel bare have din popup kode i popup vinduets head også.

Aaaaahhh selvfølgelig, hvor er jeg dum................men det virker ikke,
hulk hulk.

Jakob Andersen skrev:
> Den sætter fokus på det just åbnede vindue hvos det er en browser nyere en
> version 4.

Hvilket vil sige, at vinduet kommer øverst/forrest?

/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 20:45

> Aaaaahhh selvfølgelig, hvor er jeg dum................men det virker ikke,

<ironi>Wow, med så mange informationer du giver er det jo pærenemt at hjælpe
dig</ironi>

> Hvilket vil sige, at vinduet kommer øverst/forrest?

Ja.

Fra : Boysen

Dato : 01-06-01 21:07

Jakob Andersen skrev:
> <ironi>Wow, med så mange informationer du giver er det jo pærenemt at
hjælpe
> dig</ironi>

Jamen jamen, hvad vil du vide?
Problemet er, at når jeg fra pop-up vinduet vil åbne et nyt pop-up vindue,
åbner det i det allerede eksisterende pop-up vindue.

Det kører ikke just stærkt på øverste etage lige nu, så skriv lige hvad jeg
skal forklare.
Napper lige en reparationsbajer eller to

/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 22:10

> Jamen jamen, hvad vil du vide?

En url.

> Problemet er, at når jeg fra pop-up vinduet vil åbne et nyt pop-up vindue,
> åbner det i det allerede eksisterende pop-up vindue.

Og du er sikker på at du giver det andet vindue du vil åbne et andet navn en
det du åbner det fra? Hvis du skulle være i tvivl så er navnet den anden
paremeter du angiver altså:
window.open(URL, NAVN, .....................)

> Det kører ikke just stærkt på øverste etage lige nu, så skriv lige hvad
jeg
> skal forklare.

En url ville være godt hvis det stadig ikke virker

> Napper lige en reparationsbajer eller to

Du er vist ude i noget snavns , siger manden der sidder og koder med en
White Russian i hånden

Fra : Boysen

Dato : 01-06-01 22:44

Jakob Andersen
> En url.

Måske skulle du (også) overveje den der White Russian en ekstra gang
Url'en er www.sgif.dk (som nævnt i trådens start)

> [...]
> paremeter du angiver altså:
> window.open(URL, NAVN, .....................)

Hvordan skulle en sinke som mig, være sikker på noget som helst.
Du har netop løst problemet til UG og slange.
Nu ligger landet sådan, at jeg ikke er nogen ørn til Javascript (kan intet),
og jeg gætter mig lidt frem, når jeg rettet i scripts. Skal alle vinduer
have et unikt navn, og er grunden noget med at man så kan referere til
vinduet?

> Du er vist ude i noget snavns , siger manden der sidder og koder med en
> White Russian i hånden

Hmmm...............................?!

Mange tak for hjælpen.
/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-06-01 22:50

> Måske skulle du (også) overveje den der White Russian en ekstra gang
> Url'en er www.sgif.dk (som nævnt i trådens start)

Øhhh... Skål!

> Hvordan skulle en sinke som mig, være sikker på noget som helst.
> Du har netop løst problemet til UG og slange.

Man kan vel lidt nogle tricks

> [...]
> og jeg gætter mig lidt frem, når jeg rettet i scripts. Skal alle vinduer
> have et unikt navn, og er grunden noget med at man så kan referere til

Når du laver et nyt vindue laver du et nyt window objekt og hvis du derfor
bruger window.open() med sammen navn åbnes det i det allerede eksisterende
window objekt med samme navn.

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 01-06-01 22:21

On Fri, 1 Jun 2001 22:06:46 +0200, "Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote:

> Problemet er, at når jeg fra pop-up vinduet vil åbne et nyt pop-up vindue,
> åbner det i det allerede eksisterende pop-up vindue.

hmm - Du har ikke tilfældigvis copy/paste't koden og glemt at rette i linien:

NewWindow(this.href,'link2','408','572','no')

så du kommer til at genbruge 'link2' som reference til winduet?

> Det kører ikke just stærkt på øverste etage lige nu,
Hvorfor ikke ???
> Napper lige en reparationsbajer eller to
Ahaaa!!!

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Boysen

Dato : 01-06-01 22:43

Jesper West skrev:
> hmm - Du har ikke tilfældigvis copy/paste't koden og glemt at rette i
linien:

> NewWindow(this.href,'link2','408','572','no')
>
> så du kommer til at genbruge 'link2' som reference til winduet?

Jo lad os bare sige glemt
Sandheden er, at jeg faktisk ikke aner, hvad jeg laver (som skrevet til
Jakob).

Jeg skrev:
> Hvorfor ikke ???
> Ahaaa!!!

Nu er jeg på nummer 6 - man får sgu smag for det

Mange tak for hjælpen.
/Michael Boysen