| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Tom Waits? Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  09-03-05 21:24 |  
  |   
            Fik en anbefaling af ham fra en ven. Han skulle på en eller anden måde have 
 inspireret mange "alternative" bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers 
 Orkester blandt andre.
 Er det rigtig og er hans musik noget ved?
 Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel herre. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Hjorth (09-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Hjorth | 
  Dato :  09-03-05 21:52 |  
  |   
            On Wed, 09 Mar 2005 21:24:21 +0100, Søren Kjeldsen wrote:
 
 > Fik en anbefaling af ham fra en ven. Han skulle på en eller anden måde have 
 > inspireret mange "alternative" bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers 
 > Orkester blandt andre.
 > Er det rigtig og er hans musik noget ved?
 > Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel herre.
 
 Prøv "Mule Variations" eller det nyeste "Real Gone".
 
 Michael.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Esben I. (09-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Esben I. | 
  Dato :  09-03-05 22:01 |  
  |  
 
            Michael Hjorth wrote:
 >>Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel herre.
 > Prøv "Mule Variations" eller det nyeste "Real Gone".
 eller "Bone Machine" - og se om nerverne holder   
mvh
 Esben I.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           cykellapper (09-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : cykellapper | 
  Dato :  09-03-05 22:42 |  
  |  
 
            Søren Kjeldsen wrote:
 > Er det rigtig og er hans musik noget ved?
 Tom Waits er fantastisk og stærkt vanedannende   
> Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel
 > herre.
 Det første TW-album jeg kom til at elske, hedder "Blue Valentine". Det 
 er knapt så syrejazzet, som mange af hans andre udgivelser. IMO et godt 
 sted at starte.
 "The Early Years" er også spændende. Her er meget af musikken afdæmpet, 
 melodiøs og laid-back, på en Norah Jones-agtig måde. (Med fare for 
 alvorlige stryg for den sammenligning    )
 -- 
 Preben Mortensen
 (Cykellapper) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mads Breddam (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Breddam | 
  Dato :  10-03-05 00:08 |  
  |  
 
            > Fik en anbefaling af ham fra en ven. Han skulle på en eller anden måde
 have
 > inspireret mange "alternative" bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers
 > Orkester blandt andre.
 > Er det rigtig og er hans musik noget ved?
 > Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel
 herre.
 Tom Waits er fantastisk og burde være fast led i en hver alm. kulturel
 dannelse.   
Men hans produktion er omfattende og af meget forskellig karakter. Kaizers
 kender jeg en lille smule, men ikke de andre du nævner. Det der minder mest
 er nok noget af det nyere - dvs. Bone Machine, Blood Money og Real Gone. Det
 mest tilgængelige af disse er imo Blood Money, men de to andre er nok lidt
 mere 'Kaizers'. Generelt kan man vel sige, at jo nyere hans plader er, det
 mere specielle/eksperimenterende er de.
 Den bedste måde at lære ham at kende, er nok at tage på biblioteket, låne
 alt hvad de har, lytte til det og se hvad der falder i smag.
 -- 
 Mvh.:
 Mads Breddam
 mbreddam(a)punkt.ku.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           bonfils (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : bonfils | 
  Dato :  10-03-05 07:58 |  
  |  
 
            "Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse
 news:422f81c8$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Fik en anbefaling af ham fra en ven. Han skulle på en eller anden måde
 > have
 > > inspireret mange "alternative" bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers
 > > Orkester blandt andre.
 > > Er det rigtig
 Kaizers Orkester - ja, det kan jeg godt se.
 Men om Mike Patton (Fantomas/Bungle) har dyrket Tom Waits, ved jeg ikke.
 Hans projekter lyder mere "tjekkede", ikke så "skramlede" som Tom Waits. Og
 i det hele taget kommer Mike Patton vel fra sin helt egen planet...
 > og er hans musik noget ved?
 Tom er gud!   
> > Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel
 > herre.
 >
 > Tom Waits er fantastisk og burde være fast led i en hver alm. kulturel
 > dannelse.   
>
 > Men hans produktion er omfattende og af meget forskellig karakter. Kaizers
 > kender jeg en lille smule, men ikke de andre du nævner. Det der minder
 mest
 > er nok noget af det nyere - dvs. Bone Machine, Blood Money og Real Gone.
 Det
 > mest tilgængelige af disse er imo Blood Money, men de to andre er nok lidt
 > mere 'Kaizers'. Generelt kan man vel sige, at jo nyere hans plader er, det
 > mere specielle/eksperimenterende er de.
 >
 > Den bedste måde at lære ham at kende, er nok at tage på biblioteket, låne
 > alt hvad de har, lytte til det og se hvad der falder i smag.
 Der findes også et udmærket opsamlingsalbum: "Beautiful Maladies", som du
 måske også kunne starte med at tjekke ud.
 (I øvrigt mener jeg - og nogle af mine venner - at "Rain Dogs" er mandens
 mesterværk. Men "Real Gone" er heller ikke dum)
 -- 
 bonfils
 http://bonfils.com
To reply, first remove your.underwear. Thank you!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           David Rasmussen (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Rasmussen | 
  Dato :  10-03-05 09:54 |  
  |  
 
            Søren Kjeldsen wrote:
 > Fik en anbefaling af ham fra en ven. Han skulle på en eller anden måde have 
 > inspireret mange "alternative" bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers 
 > Orkester blandt andre.
 > Er det rigtig og er hans musik noget ved?
 > Hvilket album bør jeg begynde med, fordi jeg kan se han er en gammel herre. 
 > 
 Jeg troede kun du hørte heavy og dårlig pop   
Tom Waits er ikke til at komme uden om, period. Han har været 
 inspiration for mange gennem sin lange karriere. Han har lavet så mange 
 fede plader at det tager mange år at komme ordentligt igennem dem. Hans 
 musik er ikke ligefrem "ugens uundgåelige på P3"-materiale...
 Hans karriere kan groft inddeles i to dele: Før og efter han mødte sin 
 kone ca. 1982 så vidt jeg ved. Før da lavede han syret, gedigent, 
 stemingsfuldt drukjazz i mangel af et bedre ord. Efter (startende med 
 Swordfishtrombones) begynder han at blive mere og mere syret, weird og 
 original og laver skramlende, støjende sømandspunk og skeletpolka og 
 meget andet som kun han har lavet.
 Der er virkeligt mange fede plader. Eftersom jeg mener at man bør stifte 
 bekendtskab med begge hans perioder, og eftersom hans anden periode er 
 _meget_ mere syret end den første, skal man nok starte med den første 
 periode. Her kan anbefales blandt mange andre:
 The Heart of Saturday Night (Aaaahhh... stik mig lige en kold fra kassen)
 Nighthawks at the Diner
 Small Change
 De plader er så fede... Og Tom folder sit komiske talent ud i fuldt flor 
 på Nighthawks som er optaget live i en natklub (som blev konstrueret i 
 et studie til formålet). Han er kun 25 år gammel, men det forhindrer ham 
 ikke i at lyde som en 55-årig alkoholiker der har røget alt for mange 
 grønne cecil :)
 Fra 1983 og frem skifter stilen som sagt markant, men det bliver det 
 ikke mindre fedt af. Fra da er han komplet original i alt hvad han 
 laver. Anbefalinger:
 Swordfishtrombones
 Rain Dogs
 Franks Wild Years
 Bone Machine
 The Black Rider (Jeg _elsker_ denne plade! Det er en "med på en øde 
 ø"-plade for mig)
 De seneste kan alle anbefales generelt, men jeg synes at nybegyndere 
 skal starte et andet sted for at høre hvor det hele kommer fra:
 Mule Variations
 Alice
 Blood Money
 Real Gone
 Hvis man skal lave en minimal anbefaling med én plade fra hver periode 
 (altid svært...) så kunne det f.eks. være: Small Change og The Black 
 Rider. Eller Nighthawks at the Diner og Rain dogs. Eller ...
 Mange Tom Waits-plader koster kun 60 kroner, så køb bare et par stykker 
 fra hver periode :)
 A word of warning: Tom Waits-musik er _ikke_ ligefrem let tilgængeligt. 
 Der er ingen hits. Man kan ikke høre det to gange og så afskrive det. 
 Men hvis det får lov at komme ind under huden på én, så har man musik 
 til resten af livet.
 /David
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-03-05 19:14 |  
  |  
 
            "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse 
 news:42300b11$0$178
 > Der er virkeligt mange fede plader. Eftersom jeg mener at man bør stifte 
 > bekendtskab med begge hans perioder, og eftersom hans anden periode er 
 > _meget_ mere syret end den første, skal man nok starte med den første 
 > periode.
 Normalt helt enig, men hvis Søren er til fx Kaizers, er den sidste periode 
 nok mere oplagt at starte med.
 "Closing time", debuten, er også et fantastisk melodisk bud på en af de 
 tidlige - den satte mig i gang.
 > ... Og Tom folder sit komiske talent ud i fuldt flor på Nighthawks som er 
 > optaget live i en natklub (som blev konstrueret i et studie til formålet). 
 > Han er kun 25 år gammel, men det forhindrer ham ikke i at lyde som en 
 > 55-årig alkoholiker der har røget alt for mange grønne cecil :)
 Den plade er tæskefed! Hvem der bare havde været der. Absolut 
 anbefalelsesværdig.
 > Hvis man skal lave en minimal anbefaling med én plade fra hver periode 
 > (altid svært...) så kunne det f.eks. være: Small Change og The Black 
 > Rider. Eller Nighthawks at the Diner og Rain dogs. Eller ...
 > Mange Tom Waits-plader koster kun 60 kroner, så køb bare et par stykker 
 > fra hver periode :)
 "Nighthawks" og "Bone Machine" er mine hurtige bud på en fra hver.
 Mvh.
 Jonas
 -- 
 Pastrámi - kemi for livet!
 www.pastrami.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Kjeldsen (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  10-03-05 20:37 |  
  |  
 
            > Jeg troede kun du hørte heavy og dårlig pop   
Og jeg troede du kun var en kedelig, konservativ pruttepude   
Men lad os holde inde med disse sofistikerede førstehåndsindtryk (er det et 
 ord?)
 Tak for en go' beskrivelse af Waits ihvertfald, nu må jeg bare lige vælge et 
 album...
 p.s.
 Hvis du ikke kan betegne mange af MJ's værker som godt pop, så frygter jeg 
 ligeså meget for din sjæl som en indre missionsk præst ville frygte for min 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            David Rasmussen (16-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Rasmussen | 
  Dato :  16-03-05 12:51 |  
  |  
 
            Søren Kjeldsen wrote:
 > 
 > p.s.
 > Hvis du ikke kan betegne mange af MJ's værker som godt pop, så frygter jeg 
 > ligeså meget for din sjæl som en indre missionsk præst ville frygte for min 
 >   
> 
 Et lillebitte del af det er okay. Men altsammen er gjort bedre. Stevie 
 Wonder og Prince er umådeligt meget dygtigere end Jackson f.eks.
 Og så er der jo utallige andre former for pop som også er dygtigere 
 gjort, og langt mere interessant at lytte til efter min mening.
 /David
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Søren Kjeldsen (16-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  16-03-05 18:21 |  
  |   
            > Et lillebitte del af det er okay. Men altsammen er gjort bedre. Stevie 
 > Wonder og Prince er umådeligt meget dygtigere end Jackson f.eks.
 > Og så er der jo utallige andre former for pop som også er dygtigere gjort, 
 > og langt mere interessant at lytte til efter min mening.
 
 Stevie Wonder har ALDRIG været mig... Især efter at have spillet "Isn't she 
 lovely" indtil jeg knækkede sammen af gråd.
 Jeg vil sige, at Prince har haft et fantastisk comeback som MJ ikke har 
 kunnet gøre ham efter.
 Men jeg vil nu altid sige at MJ var the king of pop.
 De numre som for evigt vil sidde i min hukommelse af hans er: "Beat it", 
 "Billie Jean", "Bad", "Remember the time", "Black or white", "Dangerous", 
 "Smooth Criminal", "Earth song", "Man in the mirror", "Thriller", "Scream", 
 "Blood on the dancefloor", "Little Susie", "They don't care about us", 
 "Stranger in Moscow", "This time around", "Money", "Ghost" og sikkert en 
 masse andre. Generelt er History-albummet et af mine yndlings og ikke kun af 
 Michael Jackson. Det er helt oppe at ringe med Lateralus (TOOL), October 
 Rust (Type O Negative) og Ashes of the Wake (Lamb of God).
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              -V- (16-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : -V- | 
  Dato :  16-03-05 23:26 |  
  |   
            Søren Kjeldsen wrote:
 > Det er helt oppe at ringe med Lateralus (TOOL) og Ashes of the Wake (Lamb 
 > of God).
 
 En sjælden gang siger du altså noget helt fornuftigt, og en af de gange er 
 nu.
 
 Kan du for hulen ikke lige skrive en anmeldelse af 'Ashes...', til glæde for 
 alle de uoplyste sjæle derude?
 
 
 
 
 
 
                                                                              
                                                 -V- 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Søren Kjeldsen (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  17-03-05 18:00 |  
  |   
            > En sjælden gang siger du altså noget helt fornuftigt, og en af de gange er 
 > nu.
 >
 > Kan du for hulen ikke lige skrive en anmeldelse af 'Ashes...', til glæde 
 > for alle de uoplyste sjæle derude?
 
 Med glæde -V-... Selvom din irritation henrettet mod mig er en levende 
 pinsel.
 
 "Ashes of the Wake" er en 11-numres lang CD, fyldt med "hits" fra det 
 fedeste hardcore/thrash/death-band til dato! IMHO
 Hvis man skal beskrive Lamb of God på en simpel måde, så er det Pantera 
 mixet sammen med Dødsmetal IMHO.
 Men lad mig starte med vokalen: LOG's forsanger har nok den fedeste "gøen" 
 jeg nogensinde har hørt. Det mest fantastiske er, at han kan holde sine 
 stemme "ren", så man kan høre, hvad han growler.
 Men det er langtfra kun ham som gør LOG til et af mine yndlingsbands. Bandet 
 indeholder også en fantastisk trommeslager og 2 imponerende guitarister (lyt 
 til titelnummeret: "Ashes of the wake").
 Deres lyrik er meget politisk inspireret, dette kan henlede tankerne på 
 Sepultura, og det er jo også bare helt i orden IMHO.
 ..............
 You can fill in if you want, -V-...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                -V- (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : -V- | 
  Dato :  17-03-05 19:49 |  
  |   
            Søren Kjeldsen wrote:
 >> En sjælden gang siger du altså noget helt fornuftigt, og en af de
 >> gange er nu.
 >>
 >> Kan du for hulen ikke lige skrive en anmeldelse af 'Ashes...', til
 >> glæde for alle de uoplyste sjæle derude?
 >
 > Med glæde -V-... Selvom din irritation henrettet mod mig er en levende
 > pinsel.
 
 Der skal ikke meget til?
 
 > "Ashes of the Wake" er en 11-numres lang CD, fyldt med "hits" fra det
 > fedeste hardcore/thrash/death-band til dato! IMHO
 > Hvis man skal beskrive Lamb of God på en simpel måde, så er det
 > Pantera mixet sammen med Dødsmetal IMHO.
 > Men lad mig starte med vokalen: LOG's forsanger har nok den fedeste
 > "gøen" jeg nogensinde har hørt. Det mest fantastiske er, at han kan
 > holde sine stemme "ren", så man kan høre, hvad han growler.
 > Men det er langtfra kun ham som gør LOG til et af mine yndlingsbands.
 > Bandet indeholder også en fantastisk trommeslager og 2 imponerende
 > guitarister (lyt til titelnummeret: "Ashes of the wake").
 > Deres lyrik er meget politisk inspireret, dette kan henlede tankerne
 > på Sepultura, og det er jo også bare helt i orden IMHO.
 > .............
 > You can fill in if you want, -V-...
 
 Du glemmer at nævne detaljerne i de tre fedeste numre på pladen, 'Laid To 
 Rest', 'The Faded Line' og 'Blood of the Scribe'.
 
 Riffet i førstnævnte er jo Pantera på stereoider, og er en suveræn intro til 
 en suveræn plade.
 Sammenspillet mellem trommetoms og bækkenslag på det midterste nummer er 
 intet mindre end gysende vidunderligt, ligesom man vist skal være hurtig i 
 en spurt for at følge med i de afsindigt detaljerede riffs i sidstnævnte.
 Jeg må heller ikke glemme 'Hourglass', som minder mig om Testament i deres 
 storhedstid, bare *endnu* federe.
 
 Jo, det er i sandhed en tæskefed plade.
 
 
 
 
                                                                              
                                    -V-
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Søren Kjeldsen (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  17-03-05 20:09 |  
  |  
 
            (Har lige lagt den her over i min egen tråd...)
 > Du glemmer at nævne detaljerne i de tre fedeste numre på pladen, 'Laid To 
 > Rest', 'The Faded Line' og 'Blood of the Scribe'.
 "Blood of the Scribe" er også helt klart et af mine yndlingsnumrer på 
 skiven. Men synes, at alle numrerne er suveræne. Nogle har en uovertruffen 
 afslutning, som f.eks "Omerta", mens andre lægger hårdt ud som f.eks "Break 
 you". "Remorse is for the Dead" viser til sidst, hvor perfekt vokalen passer 
 til riffene.
 > Riffet i førstnævnte er jo Pantera på stereoider, og er en suveræn intro 
 > til en suveræn plade.
 > Sammenspillet mellem trommetoms og bækkenslag på det midterste nummer er 
 > intet mindre end gysende vidunderligt
 Midterste nummer? Der er 11 tracks   .
 Men jeg kunne forespille mig du tænkte på "Blood of the Scribe" igen.
 , ligesom man vist skal være hurtig i
 > en spurt for at følge med i de afsindigt detaljerede riffs i sidstnævnte.
 > Jeg må heller ikke glemme 'Hourglass', som minder mig om Testament i deres 
 > storhedstid, bare *endnu* federe.
 >
 > Jo, det er i sandhed en tæskefed plade.
 Jeps... Men har du ikke givet "As the palaces burn" en chance endnu? Eller 
 brød du dig ikke så meget om albummet? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Søren Kjeldsen (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  17-03-05 20:11 |  
  |   
            >> Med glæde -V-... Selvom din irritation henrettet mod mig er en levende
 >> pinsel.
 >
 > Der skal ikke meget til?
 
 Næh mine nerver er ret tyndslidte... Men bør nok lige sige jeg glemte en 
 smiley til overstående. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              David Rasmussen (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Rasmussen | 
  Dato :  17-03-05 21:17 |  
  |   
            Søren Kjeldsen wrote:
 > 
 > Stevie Wonder har ALDRIG været mig... Især efter at have spillet "Isn't she 
 > lovely" indtil jeg knækkede sammen af gråd.
 
 Heheh... Det er jo noget af det _kedelige_ og sødsuppeagtige Stevie 
 Wonder. Du skal have fat i noget af det hvor han er en vred neger og en 
 stor komponist.
 
 > Jeg vil sige, at Prince har haft et fantastisk comeback som MJ ikke har 
 > kunnet gøre ham efter.
 
 Jeg synes også at Princes musik fra 80erne er langt bedre end Michael 
 Jacksons ditto, men det er naturligvis smag og behag.
 Det er ikke fordi jeg lytter specielt meget til nyt prince. Jeg mener 
 bare at han er mere innovativ og virker mere "genial" som konponist og 
 musiker end MJ gør. På mig i hvert fald.
 
 > Men jeg vil nu altid sige at MJ var the king of pop.
 > De numre som for evigt vil sidde i min hukommelse af hans er: "Beat it", 
 > "Billie Jean", "Bad", "Remember the time", "Black or white", "Dangerous", 
 > "Smooth Criminal", "Earth song", "Man in the mirror", "Thriller", "Scream", 
 > "Blood on the dancefloor", "Little Susie", "They don't care about us", 
 > "Stranger in Moscow", "This time around", "Money", "Ghost" og sikkert en 
 > masse andre. Generelt er History-albummet et af mine yndlings og ikke kun af 
 > Michael Jackson.
 
 Ja, det kan jeg så ikke forstå.
 
 > Det er helt oppe at ringe med Lateralus (TOOL), October 
 > Rust (Type O Negative) og Ashes of the Wake (Lamb of God).
 > 
 
 Sikkert :)
 Jeg hører ikke meget nyt af den slags. Det er mest Iron Maiden og King 
 Diamond der står i min reol.
 
 /David
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Søren Kjeldsen (17-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  17-03-05 21:51 |  
  |   
            
 "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse 
 news:4239e5a5$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Søren Kjeldsen wrote:
 >>
 >> Stevie Wonder har ALDRIG været mig... Især efter at have spillet "Isn't 
 >> she lovely" indtil jeg knækkede sammen af gråd.
 >
 > Heheh... Det er jo noget af det _kedelige_ og sødsuppeagtige Stevie 
 > Wonder. Du skal have fat i noget af det hvor han er en vred neger og en 
 > stor komponist.
 
 Neger? oohhhhhh.... Men det kunne da være man skulle give ham en lille 
 chance.
 
 >
 >> Jeg vil sige, at Prince har haft et fantastisk comeback som MJ ikke har 
 >> kunnet gøre ham efter.
 >
 > Jeg synes også at Princes musik fra 80erne er langt bedre end Michael 
 > Jacksons ditto, men det er naturligvis smag og behag.
 > Det er ikke fordi jeg lytter specielt meget til nyt prince. Jeg mener bare 
 > at han er mere innovativ og virker mere "genial" som konponist og musiker 
 > end MJ gør. På mig i hvert fald.
 
 Tjaahhh... Nu er Michael Jackson jo poprock/jazz så det passer lige til mig. 
 Synes også der er noget helt mytisk over hans person og betragter ham som en 
 uovertruffen sanger og danser. Plus at han valgte at arbejde sammen med 
 nogle fede mennesker gennem sit arbejder (Van Halen blandt andre)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                David Rasmussen (19-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Rasmussen | 
  Dato :  19-03-05 09:15 |  
  |   
            Søren Kjeldsen wrote:
 >>
 >>Heheh... Det er jo noget af det _kedelige_ og sødsuppeagtige Stevie 
 >>Wonder. Du skal have fat i noget af det hvor han er en vred neger og en 
 >>stor komponist.
 > 
 > Neger? oohhhhhh.... Men det kunne da være man skulle give ham en lille 
 > chance.
 > 
 
 Nej... Vred neger! :)
 
 Han fortjener ikke nogen lille chance, han fortjener en stor. Der er 
 naturligvis ingen garanti for at du kan lide det, men man kommer ikke 
 uden om at han er en af de helt store popkomponister fra sidste 
 århundrede. Hvis man kun kender "Isn't she lovely", "Ebony and Ivory" og 
 den slags, så ved man i hvert fald overhovedet ikke hvad han går ud på. 
 Han har lavet det vredeste og mest svedige funk, de mest storslåede 
 ballader (som kun de færreste vokaler ville kunne bære, manden har jo 
 sangteknik som ingen anden) og ikke mindst de lidt større kompositoriske 
 og jazzede ting.
 
 > 
 > Tjaahhh... Nu er Michael Jackson jo poprock/jazz så det passer lige til mig. 
 
 Prince er jo også poprock. Der er ikke ét dårligt nummer på Purple Rain 
 f.eks. Og hør hvor vild en spade han kan spille. Han kan spille alt.
 
 > Synes også der er noget helt mytisk over hans person og betragter ham som en 
 > uovertruffen sanger og danser. Plus at han valgte at arbejde sammen med 
 > nogle fede mennesker gennem sit arbejder (Van Halen blandt andre)
 > 
 
 Tja. Jeg har det sådan lidt med ham at udover de to "første" plader (Off 
 The Wall og især Thriller (hvor jeg ikke tror at man skal undervurderer 
 Quincy Jones' betydning)), der gælder det for resten af hans produktion 
 at hvis hver enkelt af disse plader (altså i resten af produktionen) 
 udkom på en "frisk" baggrund, dvs. uden at folk anede hvem Michael 
 Jackson var, at han ikke havde været en hyped barnestjerne og han ikke 
 havde lavet to gode plader da han var helt ung, og hvis folk ikke havde 
 hans tidligere ting at sætte i forhold til, så ville disse plader (altså 
 i resten af produktionen) gå mere eller mindre ubemærket hen. Hvis "Bad" 
 var udkommet fra en ukendt kunstner var et par af de mest oplagte numre 
 sikkert blevet spillet i radioen den sommer og så ikke mere. Der er ikke 
 fyldt med kompositorisk kvalitet eller originale idéer, men kun den 
 generiske Jackson-lyd, det samme og det samme og det samme.
 
 Alt udenomshalløjet som ikke har noget med hans musik at gøre, hans 
 dans, hans attitude, hans underlige personlighed, alle "myterne" der 
 omgiver ham, alle dem han har spillet sammen med osv. rager mig en fjer. 
 Det vigtige for mig er hvad for noget musik han laver. Og jeg ville 
 brække mig af kedsommelighed efter få timer hvis jeg skulle gennemlytte 
 hans produktion. Han er som musiker stærkt overvurderet efter min 
 mening. Men han er jo netop heller ikke kendt som musiker, men snarere 
 som "popfænomen", en lille smule musik og ellers en masse udenomshalløj: 
 en masse dans, en masse familieskandaler, myter, og andet sjov.
 
 /David
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Guldager (19-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Guldager | 
  Dato :  19-03-05 11:39 |  
  |  
 
            2005-03-19 David Rasmussen wrote
 >
 > Prince er jo også poprock. Der er ikke ét dårligt nummer på Purple Rain 
 > f.eks. Og hør hvor vild en spade han kan spille. Han kan spille alt.
 Enig. Jeg synes dog PR er lidt tam i det, ikke lige min stil.
 (men spaden fejler skam ikke noget. Tittelnummeret er genialt
 til luftguitar!)
 Der imod er jeg mægtig begejstret for Rainbow Children.
 Det er som om Prince der lader de mægtig dygtige håndværkere han
 har med på holdet få lidt mere indflydelse.
 Og musikken er også blevet noget mere udfordrende.
 /Morten   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Søren Kjeldsen (19-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Kjeldsen | 
  Dato :  19-03-05 19:19 |  
  |   
            >> Tjaahhh... Nu er Michael Jackson jo poprock/jazz så det passer lige til 
 >> mig.
 
 > Prince er jo også poprock. Der er ikke ét dårligt nummer på Purple Rain 
 > f.eks. Og hør hvor vild en spade han kan spille. Han kan spille alt.
 
 OK MJ er bare mere min smag.
 
 >> Synes også der er noget helt mytisk over hans person og betragter ham som 
 >> en uovertruffen sanger og danser. Plus at han valgte at arbejde sammen 
 >> med nogle fede mennesker gennem sit arbejder (Van Halen blandt andre)
 >>
 >
 > Tja. Jeg har det sådan lidt med ham at udover de to "første" plader (Off 
 > The Wall og især Thriller (hvor jeg ikke tror at man skal undervurderer 
 > Quincy Jones' betydning)), der gælder det for resten af hans produktion at 
 > hvis hver enkelt af disse plader (altså i resten af produktionen) udkom på 
 > en "frisk" baggrund, dvs. uden at folk anede hvem Michael Jackson var, at 
 > han ikke havde været en hyped barnestjerne og han ikke havde lavet to gode 
 > plader da han var helt ung, og hvis folk ikke havde hans tidligere ting at 
 > sætte i forhold til, så ville disse plader (altså i resten af 
 > produktionen) gå mere eller mindre ubemærket hen. Hvis "Bad" var udkommet 
 > fra en ukendt kunstner var et par af de mest oplagte numre sikkert blevet 
 > spillet i radioen den sommer og så ikke mere. Der er ikke fyldt med 
 > kompositorisk kvalitet eller originale idéer, men kun den generiske 
 > Jackson-lyd, det samme og det samme og det samme.
 
 Der er jeg så helt klart uenig. Men det er jo bare smag og behag. Jeg kendte 
 ikke MJ's baggrund eller noget som helst da jeg begyndte at lytte til ham.
 
 > Alt udenomshalløjet som ikke har noget med hans musik at gøre, hans dans, 
 > hans attitude, hans underlige personlighed, alle "myterne" der omgiver 
 > ham, alle dem han har spillet sammen med osv. rager mig en fjer. Det 
 > vigtige for mig er hvad for noget musik han laver. Og jeg ville brække mig 
 > af kedsommelighed efter få timer hvis jeg skulle gennemlytte hans 
 > produktion. Han er som musiker stærkt overvurderet efter min mening. Men 
 > han er jo netop heller ikke kendt som musiker, men snarere som 
 > "popfænomen", en lille smule musik og ellers en masse udenomshalløj: en 
 > masse dans, en masse familieskandaler, myter, og andet sjov.
 
 Ja der er jeg jo så fuldstændig uenig på ALLE punkter. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           bonfils (11-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : bonfils | 
  Dato :  11-03-05 08:44 |  
  |  
 
            "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse 
 news:42300b11$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > A word of warning: Tom Waits-musik er _ikke_ ligefrem let tilgængeligt. 
 > Der er ingen hits.
 Nåh, det er jeg nu ikke helt enig i.
 Toms egne udgaver lyder måske ikke umiddelbart hit-agtige, men i 
 virkeligheden er en af hans vigtigste kvaliteter jo netop, at han er en 
 meget ferm sangskriver i klassisk forstand.
 Af samme grund er der da også masser af kunstnere, der har indspillet Tom 
 Waits-numre - ofte i mere tilgængelige versioner (mere tilgængeligt end Rod 
 Stewarts udgave af "Downtown Train" bliver det næppe):
 http://coversproject.com/artist/tom%20waits
-- 
 bonfils
 http://kim.bonfils.com 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            David Rasmussen (11-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Rasmussen | 
  Dato :  11-03-05 13:17 |  
  |   
            bonfils wrote:
 > "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse 
 > 
 >>A word of warning: Tom Waits-musik er _ikke_ ligefrem let tilgængeligt. 
 >>Der er ingen hits.
 > 
 > Nåh, det er jeg nu ikke helt enig i.
 > Toms egne udgaver lyder måske ikke umiddelbart hit-agtige, men i 
 > virkeligheden er en af hans vigtigste kvaliteter jo netop, at han er en 
 > meget ferm sangskriver i klassisk forstand.
 > Af samme grund er der da også masser af kunstnere, der har indspillet Tom 
 > Waits-numre - ofte i mere tilgængelige versioner (mere tilgængeligt end Rod 
 > Stewarts udgave af "Downtown Train" bliver det næppe):
 > 
 
 Jojo, bevares. Man kan sagtens lave en Waits-opsamling (det er allerede 
 gjort), som fylder et par cder, og hvor der er nogenlunde tilgængelige 
 ting på. Men det ændrer ikke på at de fleste Waits-plader fra 1983 og 
 frem ikke har mange "ugens uundgåelige på P3"-numre.
 
 /David
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-03-05 18:50 |  
  |  
 
            "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse 
 news:SXIXd.1038$NT1.204@news.get2net.dk...
 >Han skulle på en eller anden måde have inspireret mange "alternative" 
 >bands, såsom Fantomas/Mr Bungle, Kaizers Orkester blandt andre.
 Og måske omvendt? ;) Jeg så ham som "gæsteanmelder" på Amazon fremhæve 
 Kaizers' "Ompa Til Du Dør"
 Mvh.
 Jonas
 -- 
 Pastrámi - kemi for livet!
 www.pastrami.dk 
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |