bundle 2 forbindelser
Fra : Anders Hansen

Dato : 30-05-01 12:10

Hej

Vi skal afholde et netparty og har 2 x 2 mbit internet til rådighed. Vi vil
selvfølgelig gerne udnytte alle 4 mbit, er der en måde man kan bundle dem på
via en linux-box ? Jeg roder til daglig med SuSE Linux 7.0 og 7.1, så det må
meget gerne kunne kører på sådan fætter.

--
Hilsen
Anders Hansen

Fra : Joakim Recht

Dato : 30-05-01 21:10

"Anders Hansen" <xeon@sol.dk> writes:

> [...]
> via en linux-box ? Jeg roder til daglig med SuSE Linux 7.0 og 7.1, så det må
> meget gerne kunne kører på sådan fætter.

Hey

Med iproute2 kan du bare konfigurere maskinen til at bruge to default gateways,
det plejer virke uden problemer...

Det er noget i retning af
ip route add default via ip1 dev eth0 via eth1 dev eth1

(mener jeg, jeg kan aldrig helt huske syntaxen for ip)

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk
WWW http://www.braindump.dk / http://www.compuclub.dk