/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
God campingtrækker??
Fra : Preben og Charlotte


Dato : 12-03-05 19:16

Hej NG

Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
(50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,- nogen
erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger
gerne til de franske!!

Hilsen Charlotte




 
 
Michael H Svensson (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael H Svensson


Dato : 12-03-05 20:47


"Preben og Charlotte" wrote
> Hej NG
>
> Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,-
nogen
> erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger
> gerne til de franske!!
>
> Hilsen Charlotte
>

Hej Charlotte,
Jeg har køret med 1300 kg Dethleffs CV efter en 406 HDI de sidste 5 år.
Det har været en fornøjelse, HDI motoren har bare magt over det, og man er
næsten nødt til at se i bakspejlet for at bemærke at at man har CV'en med.

Hilsen
Michael



Preben og Charlotte (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben og Charlotte


Dato : 12-03-05 23:20

Hej Michael
Det lyder jo også rigtig godt, men nu er sådan en hdi´er jo ikke til at få
under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en
alm. diesel også kan gøre det??
Hilsen Charlotte


"Michael H Svensson" <svensson@pcpost.dk> skrev i en meddelelse
news:42334751$1@news.wineasy.se...
>
> "Preben og Charlotte" wrote
> > Hej NG
> >
> > Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> > (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,-
> nogen
> > erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men
sværger
> > gerne til de franske!!
> >
> > Hilsen Charlotte
> >
>
> Hej Charlotte,
> Jeg har køret med 1300 kg Dethleffs CV efter en 406 HDI de sidste 5 år.
> Det har været en fornøjelse, HDI motoren har bare magt over det, og man er
> næsten nødt til at se i bakspejlet for at bemærke at at man har CV'en med.
>
> Hilsen
> Michael
>
>



Sten Bo (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 13-03-05 09:14


"Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42336b19$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Michael
> Det lyder jo også rigtig godt, men nu er sådan en hdi´er jo ikke til at få
> under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
> sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en
> alm. diesel også kan gøre det??
> Hilsen Charlotte
>
,

Uden at være ekspert, er mit indtryk her fra gr. at der helst s'kel være
turbo på dieslen før der sker noget. Måske især med mindre kubik ?


Hilsen




Michael H Svensson (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael H Svensson


Dato : 13-03-05 10:33


"Preben og Charlotte" wrote
> Hej Michael
> Det lyder jo også rigtig godt, men nu er sådan en hdi´er jo ikke til at få
> under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
> sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en
> alm. diesel også kan gøre det??
> Hilsen Charlotte
>
>

Hej Charlotte,
En halv million km er nok ikke nødvendig, men du har da ret, den koster
penge.
Men selv om du køber en med nogle km på tælleren, så er det faktisk ikke
noget problem, for de kører rigtig mange km, specielt hvis de er blevet
brugt til lange ture.
Jeg har kørt diesel i 18 år, med forskellige mærker og typer, alm. diesel,
turbo diesel og common rail (som HDI jo er). Det er en verden til forskel
mellem common rail og andre typer diesel motorer, både alm. turbo diesel
eller helt traditionel diesel.
Jeg har ikke oplevet det bundtræk og den smidighed med andre dieselmotorer,
og det selv om det har været samme slagvolumen (2,0 l).
Udover at jeg har valgt diesel pga. højt årligt kørselsforbrug (60.000 km)
ville jeg i dag også vælge common rail diesel (eller VW's TDI / pumpe-dyse)
pga. kørsel med CV.

Der findes andre common rail / pumpe-dyse muligheder end 406 HDI, check
andre Peugeot'er, Citroen, VW, Skoda, Ford (samme motor som
Peugeot/Citroen), Seat .....

Hilsen Michael



S.B. (13-03-2005)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 13-03-05 19:30


"Michael H Svensson" <svensson@pcpost.dk> skrev i en meddelelse
news:423408e8$1@news.wineasy.se...
>
> "Preben og Charlotte" wrote
>> Hej Michael
>> Det lyder jo også rigtig godt, men nu er sådan en hdi´er jo ikke til at
>> få
>> under 100.000 medmindre den har kørt en halv million.Men gir´ dig helt
>> sikkert ret i at det er en lækker "ting". Sidder og tænker på om ikke en
>> alm. diesel også kan gøre det??
>> Hilsen Charlotte
>>
>>
>
> Hej Charlotte,
> En halv million km er nok ikke nødvendig, men du har da ret, den koster
> penge.
> Men selv om du køber en med nogle km på tælleren, så er det faktisk ikke
> noget problem, for de kører rigtig mange km, specielt hvis de er blevet
> brugt til lange ture.
> Jeg har kørt diesel i 18 år, med forskellige mærker og typer, alm. diesel,
> turbo diesel og common rail (som HDI jo er). Det er en verden til forskel
> mellem common rail og andre typer diesel motorer, både alm. turbo diesel
> eller helt traditionel diesel.
> Jeg har ikke oplevet det bundtræk og den smidighed med andre
> dieselmotorer,
> og det selv om det har været samme slagvolumen (2,0 l).
> Udover at jeg har valgt diesel pga. højt årligt kørselsforbrug (60.000 km)
> ville jeg i dag også vælge common rail diesel (eller VW's TDI /
> pumpe-dyse)
> pga. kørsel med CV.
>
> Der findes andre common rail / pumpe-dyse muligheder end 406 HDI, check
> andre Peugeot'er, Citroen, VW, Skoda, Ford (samme motor som
> Peugeot/Citroen), Seat .....
>
> Hilsen Michael
>
og Fiat

/Steen



Bjarne (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 13-03-05 08:57

In article <423331be$0$630$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
   "Preben og Charlotte" <kildeparken@mail1.stofanet.dk> writes:
> Hej NG
>
> Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,- nogen
> erfaringer med disse??? Vi vil også gerne høre andre forslag, men sværger
> gerne til de franske!!
>
Mercedes 300D 1986-1995, må trække op til 1900 kg og gør det uden at pive.

mvh,
Bjarne


Kim Olsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 13-03-05 21:17

> Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,-
nogen
> Hilsen Charlotte

Hej

vi har tidligere kørt Xantia 1,8. en gammel 8 v fra 1994, og troede
egentlig, at det var den perfekte campingtrækker.
Af andre grunde (mange tekniske problemer) blev den skiftet, til en Kia
Clarus 2,0 og jeg må altså indrømme, at der kommer Xantiaen til kort.
Bevares - affjedringen i en Xantia fås ikke bedre, og uanset hvad du læsser
i vognen, ser vogntoget ud til at være i balance.
Men motormæssigt er ændringen fra 1,8 Citroen til 2,0 Kia enorm. På papiret
ca 40 HK til forskel, men det giver altså nogle muligheder i bjergene, som
vi aldrig havde drømt om.

Hilsen

Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 st.car - 2000
Knaus Azur 510 - 1986




Kim Olsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 13-03-05 21:23

Nå ja - en Kia Clarus 2,0 må trække 1650 kg


"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:42349f11$0$704$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Er der nogen som kan anbefale en gode campingtrækkere til en god pris
> > (50-100.000,-). Vi kigger lidt efter peugeot 406 el. Citroen Xantia,-
> nogen
> > Hilsen Charlotte
>
> Hej
>
> vi har tidligere kørt Xantia 1,8. en gammel 8 v fra 1994, og troede
> egentlig, at det var den perfekte campingtrækker.
> Af andre grunde (mange tekniske problemer) blev den skiftet, til en Kia
> Clarus 2,0 og jeg må altså indrømme, at der kommer Xantiaen til kort.
> Bevares - affjedringen i en Xantia fås ikke bedre, og uanset hvad du
læsser
> i vognen, ser vogntoget ud til at være i balance.
> Men motormæssigt er ændringen fra 1,8 Citroen til 2,0 Kia enorm. På
papiret
> ca 40 HK til forskel, men det giver altså nogle muligheder i bjergene, som
> vi aldrig havde drømt om.
>
> Hilsen
>
> Kim Olsen
> Kia Clarus 2,0 st.car - 2000
> Knaus Azur 510 - 1986
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste