Befordringsfradrag
Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 16:13

Hej NG,

Hvis jeg starter i arbejde længere væk, og jeg gerne vil beholde min bopæl,
hvordan er det så med befordringsfradrag?

Jeg påtænker at bo på campingplads og vandrehjem de hverdage, hvor jeg er på
arbejde.
I weekenden kører jeg hjem.

Konkret, så bor jeg i Nordjylland og skal arbejde i København.

Selv om jeg ikke kører hver dag fra Nordjylland til København og retur, får
jeg så ikke befordringsfradraget alligevel, når nu jeg i princippet ikke
tager ny bopæl ?

/W

Fra : Janus

Dato : 12-05-05 19:16

Hej
Du kan alene få fradrag for det antal dage, der har været transport og ved
ekstraordinært lange afstande er det op til dig at bevise / sandsynliggøre
at transporten rent faktisk er foretaget for at du kan få fradrag.
Se www.toldskat.dk Ligningsvejledningen 2005 Alm. del afsnit A.F.3 eller
tryk på dette link
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=104035&vID=200789&i=494#i104035
og se under Ekstraordinært lange afstande.

Mvh
Janus

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 06:05

Hej,

Man må da få noget for de andre dage også, når nu jeg skal betale
vandrehjem. Og er der ikke også noget med diæter ?

Tak for dit svar, men er der ikke andre, som har flere informationer ?

/W

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 06:12

> Du kan alene få fradrag for det antal dage, der har været transport og ved
> ekstraordinært lange afstande er det op til dig at bevise / sandsynliggøre
> at transporten rent faktisk er foretaget for at du kan få fradrag.

Hvis jeg tager broen, så gælder en brobillet (får man ikke denne ?) vel som
bevis ?

Og hvis jeg tager færgen, så gælder denne bilet jo som bevis og kan
fradrages jf. dit link.

/W