Trick med --rsync-path
Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-05-05 16:42

Jeg har et lille script, der først skal køre en kommando
på en remote server for at opdatere en fil og derefter
skal bruge rsync til at opdate en lokal kopi af filen.

Jeg ville gerne undgå at skulle have overheadet ved
oprettelse af en ssh forbindelse to gange. Derfor fandt
jeg på et lille trick med --rsync-path.

På serveren har jeg et lille script liggende, der ser
ud i den her retning:

#!/bin/bash
(
# Gør noget
) 1>&2
exec rsync "$@"

Så kan man simpelthen bare i scriptet på klientsiden
angive scriptets placering med --rsync-path, og så vil
den udføre de indsatte kommandoer før rsync påbegynder
synkroniseringen.

Man kunne sikkert have opnået noget tilsvarende ved
brug af ssh multiplexing.

Håber andre kan få glæde af tricket.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.