Mærkeligt problem med acroread
Fra : JS

Dato : 29-04-05 21:55

Åbner jeg en shell og skriver "acro" efterfulgt af tab så fuldfører den
automatisk til "acroread" og jeg kan derefter trykke enter og programmet
åbnes.

Men bruger jeg fx Krusader som filemanager og forsøger at åbne et pdf
dokument fra denne så får jeg denne fejl:

KDEInit could not launch '/home/johs/apps/acroread/bin/acroread'

Jeg har også haft et problem med at bruge acroread i Kile (Latex Editor).
Den eneste måde jeg har fået det til at du på er ved angive hele stien:

/usr/local/Adobe/Acrobat7.0/bin/./acroread

Det virker som om at acroread kun er i "PATH" "nogen" gange. Dette er hvad
jeg har i min .bashrc fil:

export PATH=$PATH:/usr/local/Adobe/Acrobat7.0/bin

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Johs