Manglende lyd, pga. modul
Fra : Mads Jensen

Dato : 26-04-05 15:29

Hej NG

Jeg har et problem med manglende lyd på min box, som kunne være ret
lækkert at få fikset.

Problemet ser ud til at dreje sig om et manglende modul (snd-...), som
jeg får en advarsel under opstart. Desværre kan jeg ikke det præcise
navn, og det står heller ikke under `dmesg`. I andre programmer ude-
mærker det sig ved, at jeg får en fejlmeddelse om at /dev/dsp ikke kan
åbnes. Det skal siges, at jeg kører Slackware 10 med standardkerne, og
at problemet er opstået i forbindelse med lidt for lystig leg med
swaret, hvor der blev forsøgt lidt opgradering fra 10->10.1 (kun
programmel!). Lyder det som at jeg skal recompile en kerne for første
gang ?

Mange tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
--
Mads Jensen

If you're right 90% of the time, why quibble about the remaining 3%?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 26-04-05 21:03

Mads Jensen wrote :

> [...]
> at problemet er opstået i forbindelse med lidt for lystig leg med
> swaret, hvor der blev forsøgt lidt opgradering fra 10->10.1 (kun

Et skud i tågen, er du kommet til at opgradere alsa?

Prøv at køre 'ls /var/log/packages/alsa*' hvis du har installeret
version 1.0.8 så er det det der er problemet. Slackware 10 kører med
version 1.0.5.

Problemet er at alsa skal være bygget op imod den kernel du bruger.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.