Oracle og SUSE
Fra : Henrik

Dato : 22-04-05 20:31

Hej
Kan det passe at Oracle kun kan installeres på SUSE Enterprise? Kan Oracle
ikke køre på SUSE proffesional?

Jeg mener, hvis man skal køre et system med 10 tynde klienter og
LTSP-server, så er det vel "overkill" at give 4.000 for Enterprise, når man
kan nøjes med Professionel til kr. 700?

/henrik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-04-05 20:57

Henrik <hartig@tele2adsl.dk> writes:

> Kan det passe at Oracle kun kan installeres på SUSE Enterprise? Kan Oracle
> ikke køre på SUSE proffesional?

Det kan formentlig sagtens køre.

Oracle vil bare kun supportere dig, hvis du bruger et supporteret
system... (OG giver dem en sjat penge).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Henrik

Dato : 22-04-05 21:08

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Det kan formentlig sagtens køre.
>
> Oracle vil bare kun supportere dig, hvis du bruger et supporteret
> system... (OG giver dem en sjat penge).

Og det vil de altså kun med Enterprise, ikke med Professional?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-04-05 22:33

Henrik <hartig@tele2adsl.dk> writes:

> Og det vil de altså kun med Enterprise, ikke med Professional?

Hvis du ikke har tænkt dig at få support, kan du da bare installere på
det du har.

Husk at følge installationsvejledningen slavisk! Oracle er autist.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-04-05 10:52

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Husk at følge installationsvejledningen slavisk! Oracle er autist.

lol

Hørt!

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Henrik

Dato : 23-04-05 12:21

Nikolaj Hansen wrote:

> lol
>
> Hørt!
>
> mvh
>
> Nikolaj Hansen

Jeg er ikke uenig med jer. Problemet er jeg er ved at lave en rapport, hvor
jeg skal udarbejde et forslag til en virksomhed, og så kommer supporten
pludselig til at betyde noget...

hilsen Henrik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-04-05 13:07

> [...]

> jeg skal udarbejde et forslag til en virksomhed, og så kommer supporten

Ønsker man at gifte sig med Oracle, skal man være forberedt på at det
kan komme til at koste en del penge. Hvis du bekymrer dig om
forskellen i prisen på en Linuxdistribution, er du måske ikke klar
over hvad Oracle gerne vil have når man begynder at gå i produktion?
Især hvis du har brug for Enterpriseversionen...

Hvis det blot drejer sig om en SQL-database er der masser af Open
Source muligheder, afhængig af behovet.

Fra : Henrik

Dato : 23-04-05 13:10

> [...]

> Især hvis du har brug for Enterpriseversionen...
>
> Hvis det blot drejer sig om en SQL-database er der masser af Open

Ja, det er et godt argument du kommer med der...
/henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-04-05 13:58

> Ja, det er et godt argument du kommer med der...

Du skal også bare huske at private virksomheder ofte finder (en falsk)
tryghed i at det er "mærke"-varer man køber!

Af mere reelle argumenter kan være, at der kan være investeret en del midler
i oracle certificering i forvejen i virksomheden. Så vil det være nemmest
for virksomheden at fortsætte med oracle fremfor f.eks. postgresql.

Som alt andet består det af fordele og ulemper, valg og fravalg.

Thomas

Fra : Henrik

Dato : 23-04-05 14:24

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
>
> Af mere reelle argumenter kan være, at der kan være investeret en del
> midler i oracle certificering i forvejen i virksomheden.
Det er præcis det, der er sig gældende i mit tilfælde.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-04-05 15:48

> Det er præcis det, der er sig gældende i mit tilfælde.

Solaris x86 kan hentes fra Sun gratis, og den understøtter Oracle 10g.