Udpak tar.gz
Fra : Henrik

Dato : 20-04-05 10:08

Hej
Det er irriteret mig en del at jeg ikke kan finde ud af at udpakke til et
selvvalgt katalog.

F.eks.
tar xvzf ltsp.tar.gz SvenskLTSP/
tar: SvenskLTSP: Blev ikke fundet i arkivet

Min ltsp.tar.gz fil ligger i det katalog, som jeg "er i". Her har jeg lavet
kataloget SvenskLTSP, som filerne skal udpakkes i.

Men hvorfor virker det ikke efter hensigten. Hvad gør jeg?

/henrik

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-04-05 10:14

On Wed, 20 Apr 2005 11:07:35 +0200, Henrik wrote:

> [...]
>
> F.eks.
> tar xvzf ltsp.tar.gz SvenskLTSP/
> tar: SvenskLTSP: Blev ikke fundet i arkivet
Så vidt jeg husker kan man gøre dette med
tar xvzf ltsp.tar.gz -C SvenskLTSP/
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student in the Theory Department

Fra : Henrik

Dato : 20-04-05 10:20

Mikkel Bundgaard wrote:

> tar xvzf ltsp.tar.gz -C SvenskLTSP/

PERFEKT. Lige hvad jeg manglede af oplysning. Jeg takker

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-04-05 10:15

Henrik wrote:

> F.eks.
> tar xvzf ltsp.tar.gz SvenskLTSP/
> tar: SvenskLTSP: Blev ikke fundet i arkivet

Klart nok, du har fortalt tar, at den ikke skal udpakke
alle filer fra arkivet, men kun dem i biblioteket
SvenskLTSP.

Prøv i stedet enten:
mkdir SvenskLTSP
cd SvenskLTSP