Hente mails på SME fra mobilos
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-04-05 06:33

Hej

Jeg har også postet denne i gruppen for mobiltelefoner, da jeg er
usikker på, hvor den hører til.

Anyway, så har jeg en SME kørende som mail og filserver derhjemme.
Lokalt tilgår jeg netværket via Windows maskiner og bruger serveren
som netværksdrev samt henter mails fra serveren (horde?) via IMAP
protokollen.

På mit arbejde har jeg ligeledes forbundet til serveren derhjemme og
henter således også mails via IMAP. Ingen problemer i det, efter at
have åbnet for den rigtige port (143?).

Men nu vil jeg gerne have min mobilos til at hente mails fra serveren
derhjemme. Jeg har lavet præcis de samme indstillinger som i min
arbejds-outlook. Men det virker bare ikke. Den finder simpelthen ikke
serveren.

Nogen, der har et bud?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 20-04-05 12:04

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> derhjemme. Jeg har lavet præcis de samme indstillinger som i min
> arbejds-outlook. Men det virker bare ikke. Den finder simpelthen ikke

Jeg køre med samme setup, SME og en Nokia 6230 her køre alt som det skal med
imap og pop3
Har er du helt sikker på at mobilen ikke er sat op til pop3? prøv evt at
åbne for port 110 på din sme og se om du får kontakt.
Jeg går ud fra at dit gprs/wap virker som det skal?

Da din sme virker som den skal, er jeg ret sikker på den tråd brude futtes
til mobil gruppen?

Mvh Morten Fjendbo.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-04-05 12:55

[...]

>Har er du helt sikker på at mobilen ikke er sat op til pop3? prøv evt at
>åbne for port 110 på din sme og se om du får kontakt.

er helt sikker.. den ER sat til IMAP..

>Jeg går ud fra at dit gprs/wap virker som det skal?

yes, browser en del sites med gprs'en..

>Da din sme virker som den skal, er jeg ret sikker på den tråd brude futtes
>til mobil gruppen?

det kan du måske have ret i..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-04-05 21:50

[...]

har nu også prøvet at åbne for port 110 og indstillet mobilen til at
hente fra denne.. men får stadig samme resultat..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-04-05 00:09

"Bo Kamp Dudek" <FJERNbo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
>
> har nu også prøvet at åbne for port 110 og indstillet mobilen til at
> hente fra denne.. men får stadig samme resultat..

Har du prøvet med din ip i stedet for dit domæne?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 21-04-05 06:37

[...]

>Har du prøvet med din ip i stedet for dit domæne?

bruger ip'en.. har aldrig brugt domæne..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Rune Maagensen

Dato : 22-04-05 11:16

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>

> bruger ip'en.. har aldrig brugt domæne..

Kan du overovedet kontakte serveren fra din mobil? er der nogen linier i
relavante logfiler fra imap-serveren?

Kan du se evt. webside fra serveren?

mvh Rune

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-04-05 13:02

[...]

>Kan du overovedet kontakte serveren fra din mobil?

ja, hvis jeg åbner browseren i mobilen, og indtaster ip'en til min
server, så får jeg forbindelse..

>relavante logfiler fra imap-serveren?

nix, der står intet.. ehm.. og kan se, at der ellers er info i mine
logfiler fra mine alm. desktop sessions..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal