Wine, NTFS og flere HD
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 18-04-05 20:17

Efter at have spurgt om VMWare og lignende i dk.edb.system.ms-windows,
læst med i tråden "virtual pc - linux og win xp" her i gruppen, kom jeg
til den konklusion at VMWare, Virtual PC og lignende nok er 'overkill'
for mig, og derfor ville jeg prøve mig frem med Wine.

Jeg hentede en source til Wine, kompilerede og installerede Wine i min
PCLinuxOS distro (baseret på Mandrake).
Under installationen fortæller den mig, at den ikke har kunnet finde
nogen Windows partitioner.
Det undrer mig, for på samme HD hvor min linux ligger, har jeg også
Windows liggende (NTFS formateret) og så har jeg en ekstra HD der er
FAT32 formateret.

Kan Wine ikke se NTFS filsystem og heller ikke ekstra HD'er?

Jan

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-04-05 20:53

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> writes:

> Kan Wine ikke se NTFS filsystem og heller ikke ekstra HD'er?

Så vidt jeg ved forlader Wine sig på hvad det underliggende
operativsystem tilbyder. Du skal altså montere de ting du gerne vil
bruge.

Bemærk herudover at tidligere har det ikke været muligt at skrive til
et NTFS-drev.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 18-04-05 21:14

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:

> Så vidt jeg ved forlader Wine sig på hvad det underliggende
> operativsystem tilbyder. Du skal altså montere de ting du gerne vil
> bruge.

Mine windows skulle også gerne være mounted i min linux.
Jeg kan også godt finde dem, men jeg kan ikke læse på dem, hvad jeg jo
burde kunne gøre.
Måske kigger jeg det forkerte sted.

> Bemærk herudover at tidligere har det ikke været muligt at skrive til
> et NTFS-drev.

Der er så vidt jeg har forstået noget test noget igang på det område.
Ved dog intet om hvor langt det er kommet.

Jan