Undskyld at jeg stadig
Fra : Jeppe

Dato : 18-04-05 19:50

henvender mig, men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan downloade
Linux -ihvertfald ikke et sted jeg kan forstå.
Findes der ikke et link hvor man kan downloade dirkte - og så brænde cd-
erne til indstall.

--
Venlig hilsen

Jeppe

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-04-05 19:53

I dk.edb.system.unix, skrev Jeppe:
> [...]
> Linux -ihvertfald ikke et sted jeg kan forstå.
> Findes der ikke et link hvor man kan downloade dirkte - og så brænde cd-

Her:
http://releases.ubuntu.com/5.04/

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
.... der er blevet medlem af Free Software Foundation i denne uge:

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-04-05 20:00

"Jeppe" <jepski@pc.dk> writes:

> [...]
> Linux -ihvertfald ikke et sted jeg kan forstå.
> Findes der ikke et link hvor man kan downloade dirkte - og så brænde cd-

Måske skulle du starte med en version der booter rent fra en CD, så du
kan se om det er noget for dig.

På ftp://klid.dk/pub/knoppix/

kan du hente

ftp://klid.dk/pub/knoppix/KNOPPIX_V3.8.1-2005-04-08-EN.iso

som du så skal brænde som et billede, og ikke en fil. Du må altså
ikke ende op med en disk der indeholder denne ene fil.

Boot herefter maskinen og vær sikker på at den først kigger på dit cd
drev.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 18-04-05 20:34

Jeppe skrev:

> [...]
> Linux -ihvertfald ikke et sted jeg kan forstå.
> Findes der ikke et link hvor man kan downloade dirkte - og så brænde cd-

Det kommer jo helt an på hvilken distribution du vil køre.

Personligt har jeg ingen problemer med at anbefale PCLinuxOS til nye
linux brugere, der vil have mulighed for at afprøve først (det er en
LiveCD der nemt kan installeres på HD) og som ønsker noget der, efter
hvad jeg har oplevet, fungerer out-of-the-box, på trods af at der
stadigvæk kun er tale om preview versioner.
PCLinuxOS iso kan findes på www.pclinuxonline.com/pclos/html/download.html

Ellers så tag et kig på www.distrowatch.com
Her kan du finde alle (?) linux distributioner, læse om dem, finde links
til evt. reviews, forums, hjemmeside og download sites.

Jan

Fra : line

Dato : 18-04-05 20:50

Jeppe wrote:
> [...]
> Linux -ihvertfald ikke et sted jeg kan forstå.
> Findes der ikke et link hvor man kan downloade dirkte - og så brænde cd-

du kunne overveje at købe en færdigbrændt hos linuxpusher:

www.linuxpusher.dk

du kan få dem for 20 kr stykket.

Hilsen Claus

Fra : andy

Dato : 19-04-05 19:44

line skrev:

> du kunne overveje at købe en færdigbrændt hos linuxpusher:
>
> www.linuxpusher.dk
>
> du kan få dem for 20 kr stykket.
>
> Hilsen Claus

Prøv denne http://www.linuxiso.org/

Og alle filerne er ISO format så hvis du er windows bruger skal du bruge
NEO eller ligende og så gå ind i menuen brænd ISO og brænd dign iso i
nero skal du nok sige at den skal vise alle filtyper da nero har sign
egen ISO men det virker ok.
Til linux virker næsten alle brænder programmer til ISO filer.
Håber det hjalp lidt.