Ubunto - Lydkort - Nybegynder spørgsmål
Fra : none

Dato : 17-04-05 13:56

Hej

Har lige installeret Ubunto, og er virkelig imponeret.
Lækkert miljø, hvor alt tilsyneladende fungerer, har tidligere
prøvet Mandrake 10.2, men Ubuntu ser umiddelbart langt mere tilgængelig ud.

Men hvordan får jeg liv i lydkortet.
1. I Synaptic pakkehåndtering står der at ALSA versionen er 1.08.
både ALSA base og ALSA utils er installeret.

2. Mit lydkort er et ECHO DARLA 20
Ifølge http://www.alsa-project.org/alsa-doc/
skulle dette kort kunne installeres.

3. Jeg har prøvet at følge linket på ALSA siden som omhandler mit
lydkort, men det ser lidt uoverskueligt ud.

Er der nogen der har et lille hint om hvordanjeg kommer videre.

MVH
Ole Fisker

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-04-05 15:49

Ole Fisker skrev:

> Men hvordan får jeg liv i lydkortet.

Har du prøvet at lege med "Volume Control" (Applications :: Sound &
Video :: Volume Control)? Det er min erfaring at mixeren ofte er
skruet ned på et absolut minimum på en nyinstallation. Måske skal
der blot skrues op for lyden.

Hvis dét ikke fungerer, kan du så se lydkortet hvis du går ind i HAL
Device Manager (System :: Administration :: Device Manager)?

Du kan evt. osse prøve at rode lidt i System :: Preferences ::
Multimedia Systems Selector.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 17:34

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> Device Manager (System :: Administration :: Device Manager)?
>
> Du kan evt. osse prøve at rode lidt i System :: Preferences ::

Tak for tpppet men desværre.

Volume Control giver denne fejl :
"No volume control elements and/or devices found"

I Device Manager er lydkortet på listen.

Hvis jeg vælger et output/Input i Multimedia system Selector
og trykker på test får jeg fejlen
"Failed to construct test pipeline for ALSA Advanced Linux Sound
Architecture"

MVH
Ole Fisker

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-04-05 21:36

Ole Fisker skrev:

> Hvis jeg vælger et output/Input i Multimedia system Selector
> og trykker på test får jeg fejlen
> "Failed to construct test pipeline for ALSA Advanced Linux Sound
> Architecture"

Hvad hvis du vælger ESD eller OSS som "Default Sink"?

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 16:34

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hvad hvis du vælger ESD eller OSS som "Default Sink"?

Det giver samme fejl.

MVH
Ole Fisker