logind i Redhat 7.3 (Valhalla)
Fra : Jesper B. H.

Dato : 13-04-05 01:41

Jeg er ny i linux så jeg prøver og nu har jeg instaleret Redhat 7.3
(Valhalla) men jeg får en logind box hvor der står (velkommen til
localhost.localdomain) har søgt på gogle enten forstår jeg det ikke eller er
det for sent.

Hilsen Jesper

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 13-04-05 07:36

> [...]
> (Valhalla) men jeg får en logind box hvor der står (velkommen til
> localhost.localdomain) har søgt på gogle enten forstår jeg det ikke eller er

Hvad er det du ikke forstår? At din computer hedder
localhost.localdomain? Jeg er også selv ret ny i Linux, men jeg tror du
kan slippe fra at ændre det vha. redhat-config-network, muligvis skal du
derefter selv tilføje det nye navn til loopbackadressen (127.0.0.1) i
/etc/hosts.

Men jeg vil kraftigt anbefale dig at få fat i en nyere
Linux-distribution. Redhat 7.3 er *gammel* og supporteres ikke ret meget
nogen steder længere. Jeg kører RedHat 9, og er ved at være træt af at
det kan være svært at finde binære pakker med nyere (fejlrettede)
versioner af diverse software. Det er heller ikke altid ligetil selv at
kompilere, fordi der kræves libraries m.m. som ikke umiddelbart er
tilgængeligt til så gammel en distro. Jeg har tænkt mig at prøve at
skifte til ubuntulinux.com så snart jeg får tid, for den er der mange
herinde der anbefaler (men der går nok et stykke tid før jeg får tid),
men du kan jo også prøve Fedora (afløseren for RedHat) eller noget helt
tredje. Jeg tror du får det meget svært som nybegynder, med en så gammel
distro.

Mvh. Kasper

Fra : Jesper B. H.

Dato : 13-04-05 08:31

Tak for svaret.

Jeg prøver en nyer linux ver så håber jeg det kommer til at køre.

Hilsen Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-05 16:19

Den Wed, 13 Apr 2005 08:36:24 +0200 skrev Kasper G. Christensen:

> [...]
> kan slippe fra at ændre det vha. redhat-config-network, muligvis skal du
> derefter selv tilføje det nye navn til loopbackadressen (127.0.0.1) i

Der plejer at være en advarsel om IKKE at skrive hostnavnet efter
loopback adressen, da nogle programmer bruger maskinens navn til at
finde dens IP-nummer, og hvis de så fortæller den computer du førster
at kommunikere med at den skal bare snakke med 127.0.0.1, står den jo
og snakker med sig selv i stedet for.

Hostnavnet skal stå ved maskinens rigtige IP-nummer.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.