Kan ikke se hjemmeside fra lokalnet
Fra : Claus

Dato : 11-04-05 15:00

Er der en der har et bud på hvorfor jeg ikke kan se min hjemmeside fra
lokalnettet, men godt kan "ude fra byen"?

Hilsen Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-04-05 16:09

Claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> Er der en der har et bud på hvorfor jeg ikke kan se min hjemmeside fra
> lokalnettet, men godt kan "ude fra byen"?

Mon ikke det er fordi du sidder bag en NAT-router der ikke kan finde
ud af "loopback"?

Hvis det er tilfældet kan du vel fange hjemmesiden på webserverens
IP-adresse på lokalnettet? Hvis du bruger virtual hosting kan det godt
være at det er letteste at rette i din /etc/hosts eller at lave et
separat view på din lokale DNS-server.

--
Jacob - www.bunk.cc
No problem is so large it can't be fit in somewhere.

Fra : Claus

Dato : 12-04-05 11:12

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Mon ikke det er fordi du sidder bag en NAT-router der ikke kan finde
> ud af "loopback"?

Den kan godt finde ud af det men det er stillet off.

Øhm, den kalder det ikke nat men "napt" men det er vel moget nyere nat?

Er det wan-adressen jeg skal indskrive som loopback-adresse?

> Hvis det er tilfældet kan du vel fange hjemmesiden på webserverens
> IP-adresse på lokalnettet?

Jeg kan fange en apacheside, men ikke den samme som man kan se udefra (
en standardside der begynder med: Det virkede).

Jeg har hentet en domo af 42goisp http://www.projektfarm.com/index_en.html
Som jeg ikke kan få til at virke 100% før den kan verificere mit domæne
indefra.

Hvis du bruger virtual hosting kan det godt
> være at det er letteste at rette i din /etc/hosts

Det har jeg gjort

Fra : Claus

Dato : 12-04-05 21:14

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Mon ikke det er fordi du sidder bag en NAT-router der ikke kan finde
> ud af "loopback"?

Du har helt ret. Jeg fandt en guide her der ihvertfald er intersant for
cybercityes kunder:

http://www.designcoders.dk/loopback-aethra.php

Hilsen Claus