Start konqueror i engen view profile
Fra : JS

Dato : 11-04-05 14:27

Man kan sætte konqueror op til forskellige view profiles er det muligt at
give en kommando med når man skriver konqueror så den fx start op i
"Myview"?

Jeg har forsøgt at finde noget om konqueror i man siderne med den findes der
åbenbart ikke:

johs@ubuntu $ man konqueror
No manual entry for konqueror
See 'man 7 undocumented' for help when manual pages are not available.
johs@ubuntu $

Er det muligt at downloade nogle man sider om konqueror?

Fra : D. Johnson

Dato : 11-04-05 15:36

JS skrev Den. 11-04-2005 15:26:
> Man kan sætte konqueror op til forskellige view profiles er det
> muligt at give en kommando med når man skriver konqueror så den fx
> start op i "Myview"?

[...]

> Er det muligt at downloade nogle man sider om konqueror?

Prøv med
konqueror --help
Den fortæller også lidt om hvordan du loader en profile.

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : JS

Dato : 11-04-05 15:46

D. Johnson wrote:

> [...]
>
> Prøv med
> konqueror --help
> Den fortæller også lidt om hvordan du loader en profile.

jeg har ikke kunne finde en kommando der start konqueror op i root mode. Er
det ikke muligt at gøre dette fra en xterm? Man kan vælge det i KDE under
system, men der står ikke nogen ekstra kommandoer under menu
indstillingerne

Fra : D. Johnson

Dato : 11-04-05 16:16

JS skrev Den. 11-04-2005 16:45:
[...]

> [...]
> det ikke muligt at gøre dette fra en xterm? Man kan vælge det i KDE under
> system, men der står ikke nogen ekstra kommandoer under menu

prøv
kdesu konqueror

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : JS

Dato : 11-04-05 16:50

D. Johnson wrote:

> JS skrev Den. 11-04-2005 16:45:
> [...]
>
> prøv
> kdesu konqueror

jep det var det jeg manglede! Men når jeg prøver at redigere en fil får jeg
denne fejl:

KDEInit could not launch 'kwrite'

Men jeg kan fint bruge kwrite hvis jeg bare skriver kwrite i en shell.

Fra : D. Johnson

Dato : 11-04-05 19:10

JS skrev Den. 11-04-2005 17:50:

[...]

> [...]
> får jeg denne fejl:
>
> KDEInit could not launch 'kwrite'
>
> Men jeg kan fint bruge kwrite hvis jeg bare skriver kwrite i en

Virker det bedre hvis du kører den som
kdesu 'konqueror --profile filemanagement'
?

Jeg tror det er sådan den bliver afviklet fra menupunktet du snakkede om.

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : JS

Dato : 11-04-05 20:10

D. Johnson wrote:

> [...]
> ?
>
> Jeg tror det er sådan den bliver afviklet fra menupunktet du snakkede om.

Ja sku det var lige det der skulle til, tak skal du ha!!

Fra : JS

Dato : 11-04-05 20:30

D. Johnson wrote:

> [...]
> ?
>
> Jeg tror det er sådan den bliver afviklet fra menupunktet du snakkede om.

Fordømt nu har jeg det samme problem igen! Når jeg kører:

kdesu 'konqueror --profile Myview'

fra en shell og prøver at åbne FX86Config-4 så får jeg igen denne fejl:

KDEInit could not launch 'kwrite'

Fra : D. Johnson

Dato : 11-04-05 20:40

JS skrev Den. 11-04-2005 21:30:

[...]

> [...]
>
> kdesu 'konqueror --profile Myview'
>
> fra en shell og prøver at åbne FX86Config-4 så får jeg igen denne

Surt, der kan jeg desværre ikke hjælpe, det virker fint her, også når
jeg loader en af mine egne profiler.

--
D. Johnson
/usr/sbin/athcool on

Fra : JS

Dato : 11-04-05 20:44

D. Johnson wrote:

> JS skrev Den. 11-04-2005 21:30:
>
> [...]
>
> Surt, der kan jeg desværre ikke hjælpe, det virker fint her, også når
> jeg loader en af mine egne profiler.

Det er pænt mærkeligt. Første gang jeg indtaster:

kdesu 'konqueror --profile Myview'

i en shell åbnes konqueror i root mode med Myview profilen. Hvis jeg så
gerne vil ændre/gemme i fx XF86Config-4 så kan det fint lade sige gøre.

Lukker jeg så konqueror og starter den op igen med samme kommando i shellen
får jeg denne fejl når jeg prøver at åbne XF86-Config-4:

KDEInit could not launch 'kwrite'

Hvad kan det være at det fungere fint 1. gang med at jeg får denne fejl 2.
gang???