LTSP
Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 00:36

Hej,

Jeg vil gerne høre om der nogen som har erfaring med LTSP. Jeg har tænkt
mig at lave tynde klienter, og er vil gerne prøve LTSP. Svagheder?
styrke? fx

/Lars

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-04-05 05:54

I dk.edb.system.unix, skrev Larscp:
> Jeg vil gerne høre om der nogen som har erfaring med LTSP. Jeg har tænkt
> mig at lave tynde klienter, og er vil gerne prøve LTSP. Svagheder?
> styrke? fx

Svaghed:
* Lidt bøvlet at konfigurere
* Ingen komprimering og kryptering

Fordele:
* Alt hvad der nu er af fordele ved tynde klienter.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
.... der er blevet medlem af Free Software Foundation i denne uge:

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 12:22

Ok, tak.. Er lige i gang med at lave en floppy disk, og nu siger den
dette: bash: $: command not found , ved du hvad der er galt?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-04-05 13:06

I dk.edb.system.unix, skrev Larscp:
> Ok, tak.. Er lige i gang med at lave en floppy disk, og nu siger den
> dette: bash: $: command not found , ved du hvad der er galt?

Den kan jeg godt reproducere

jesper@ibm$ $
bash: $: command not found
jesper@ibm$

Dette er en klar fejl 40. Du forsøger at køre kommandoen $ og den findes
ikke. Spørg dig selv hvorfor du forsøger at gøre det?

Jesper

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 13:23

Jesper Krogh wrote:

> [...]
>
> Dette er en klar fejl 40. Du forsøger at køre kommandoen $ og den findes
> ikke. Spørg dig selv hvorfor du forsøger at gøre det?

jeg lige før.. Det er fordi jeg skal skrive denne kommandoen $ cat
eb-5.2.6-yournic.zdsk > /dev/fd0 til at generere floppy disken. Jeg
følger en opskrif fra www.rom-o-matic.net/5.2.6/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 11-04-05 14:18

"Larscp" <larscp@sol.dk> skrev i en meddelelse
> jeg lige før.. Det er fordi jeg skal skrive denne kommandoen $ cat
> eb-5.2.6-yournic.zdsk > /dev/fd0 til at generere floppy disken. Jeg følger
> en opskrif fra www.rom-o-matic.net/5.2.6/

Jeg er ikke linux guru men vil godt komme med et gæt: prøv uden $ ;)

--

Stig Meyer Jensen

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 14:22

Stig Meyer Jensen wrote:
> "Larscp" <larscp@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke linux guru men vil godt komme med et gæt: prøv uden $ ;)

Har prøvet.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 11-04-05 14:26

Larscp wrote:

> Har prøvet.
Og hvad skriver den så?

Jonas Jalling

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 14:38

Jonas Jalling wrote:

> Og hvad skriver den så?

No such file or directory skriver den

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 11-04-05 14:37

Larscp wrote:

> jeg lige før.. Det er fordi jeg skal skrive denne kommandoen $ cat
> eb-5.2.6-yournic.zdsk > /dev/fd0 til at generere floppy disken. Jeg
> følger en opskrif fra www.rom-o-matic.net/5.2.6/

Har du fået følgende i instruktionen på www.rom-o-matic.net/5.2.6/ ?

<quote>
where "eb-5.2.6-yournic.zdsk" is where you stored your downloaded ROM
image.
<quote>

Du skal nok erstatte 'yournic' med det navn der passer til det nic du
har valgt på siden.

Mvh.
   Mikael.

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 14:56

Mikael Rasmussen wrote:

> [...]
> image.
> <quote>
>
> Du skal nok erstatte 'yournic' med det navn der passer til det nic du

I toppen af http://www.rom-o-matic.net/5.2.6/ skal man rigtig nok vælge
et nic ud af temmelig mange. jeg har jo bare taget det som stod der
default. Ved du hvad man bruger det til?

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 11-04-05 17:59

Larscp wrote:

> I toppen af http://www.rom-o-matic.net/5.2.6/ skal man rigtig nok vælge
> et nic ud af temmelig mange. jeg har jo bare taget det som stod der
> default. Ved du hvad man bruger det til?

Ja, det er det netkort der sidder i din tynde klient.

Der står på siden..

<quote>
You need to know this if you are going to burn/flash a ROM image because
PCI IDs on the NIC and ROM must match. If you are making any other
kind of image, you only need to match the family (family:rom_name)
part of the identifier.
</quote>

Du skal altså finde ud af hvilken familie dit kort er i sådan at det
boot image du får hentet indeholder den rigtige driver til dit netkort.

Mvh.
   Mikael.

Fra : Larscp

Dato : 11-04-05 19:20

Mikael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Du skal altså finde ud af hvilken familie dit kort er i sådan at det
> boot image du får hentet indeholder den rigtige driver til dit netkort.

Ok, mener at have fundet ud af det nu.. og tak...

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-04-05 20:59

On Mon, 11 Apr 2005 04:54:04 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Svaghed:
> * Lidt bøvlet at konfigurere

Der er jo også muligheden at installere K12LTSP

En færdig pakke med Fedora og LTSP som kører direkte efter en
instalation. Det bedste er så at bruge to netkort - et til klienternes
X11-snakken og et til forbindelsen til resten af verden.

Det er bogstaveligt plug-and-play.

Der er en del edutainment-programmer og andet "legetøj" med, men det kan
man jo lade være med at installere hvis det er et problem.