Mepis Linux
Fra : TS

Dato : 09-04-05 15:44

hejsa
jeg er i gang med at lege med subj. Det skal lige siges at jeg ikke er noget
nørd indenfor linux, hvorved at kommandostyring fra prompt ikke lige er mig.
Det er faktisk heri problemet ligger.
Jeg vil prøve subj. på min bærbar samt min hjemmeserver.
Det er sidstnævnte jeg har lidt problemer med. Jeg ville egentlig prøve at
installere SME/ClarkConnect på den - men de advarer om at de sletter hele
disken, hvilket ikke er acceptabelt, så der tør jeg ikke at køre
installationsproceduren videre.
Det skyldes at jeg vil have en dualboot setup, for f.eks. at have mulighed
for at køre Win98 til at afprøve gamle spil (Descent 2, Warvraft 2 mm.). Det
er en Celeron 500mhz maksine med 256mb ram.
Derfor kigger jeg lidt på Mepis. Den vil bare ikke starte op/installere. Den
cd man downloader (702mb) tror jeg kun er en livecd. Om ikke andet så
starter den ikke op i x. Det er kun i prompten den kommer til, hvorefter den
spørger om login, - der skrive jeg så root/root - det funker. men jeg kan
ikke få lov at starte x op - den giver en fejl om at konfigurationen ikke
passer. Det minder mig om et problem jeg engang havde da jeg prøvede at
installere Mandrake på en anden computer for nogle år siden. Jeg gider
simpelthen ikke at rode med konfigurationsfilen (kan ikke huske hvad den
hedder).
Der sidder et nVidia Riva 128 grafikkort i maskinen og et bx bundkort.
er der nogen som har erfaringer med denne kombination?
I mellemtiden prøver jeg lige at lægge ubuntu ind - jeg kan jo altid lave en
fixmbr med en Winxp cd hvis jeg skal prøve et andet system.
jeg kunne også tænke mig at høre om der er nogen som har prøvet at køre med
SME/CC i dualboot med Windows?
mvh TS