User setup ved Knoppix boot...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 31-03-05 18:49

Hej
Jeg har en system hvor jeg booter Feather Linux (skrabet Knoppix) fra en USB
pen. JEg ønsker nu at når PC'en er bootet at f.eks. SSH fungere. Jeg kan
uden problemer starte ssh og generere nye keys, men jeg kan ikke få lov til
at opdatere passworded på default useren (knoppix) eller oprette andre usere
med password. Passwd som ændre password for en bruger, kan ikke eksekveres
med en parameter der angiver password... Jeg har prøvet at generere shadow
og passwd filer med de rigtige brugere i og kopiere dem efter boot, og det
virker meget godt. Men hvis jeg gør det fra knoppix.sh filen bliver de
overskrevet efter de er kopieret med standard opsætningen.
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg løser dette... Jeg ville
meget gerne om det kunne være via knoppix.sh scriptet på en eller anden
måde, da jeg finder der noget mere dynamisk end at remaster...

Mvh
Thorbjørn