Opradering af Windows til SP2
Fra : Henrik

Dato : 31-03-05 12:11

Hej
Jeg har i flere omgange stødt på at Linux-folk griner indforstået når
snakken falder på Windows SP2.
Opgradering af windows-servere med sp2 har - som jeg forstår det -
kostet virksomheder mange basører...

Men hvorfor? Hvorfor er SP2 mere besværlig/dyrere at opdatere end andre
opdateringer?

Jeg undres og er meget nysgerrig...

/henrik

Fra : Michael Eriksen

Dato : 31-03-05 12:30

Henrik <hartig@tele2adsl.dk> wrote in news:oVQ2e.58$LB7.31@news.get2net.dk:

> [...]
> kostet virksomheder mange basører...
>
> Men hvorfor? Hvorfor er SP2 mere besværlig/dyrere at opdatere end andre

Du blander tingene sammen. Windows 2000 Server er på SP4 nu, og SP1 til
2003 server frigives netop i disse dage. Den SP2 du taler om, er til XP, og
er berygtet for ikke at virke med masser af programmer (heraf en del
Microsoft programmer, bl.a. deres sql database) og fuldstændig smadre
Windows i visse hardwarekonfigurationer.

Endnu en grund til at køre Unix.

Fra : Henrik

Dato : 31-03-05 13:33

Michael Eriksen wrote:

> [...]
> Microsoft programmer, bl.a. deres sql database) og fuldstændig smadre
> Windows i visse hardwarekonfigurationer.

Tak for svaret. Gjorde mig lidt klogere

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-03-05 16:28

Henrik wrote :

> Tak for svaret. Gjorde mig lidt klogere

Der er en liste med programmer som M$ selv erkender er problematiske
her:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Henrik

Dato : 31-03-05 16:48

Thomas Overgaard wrote:

> Der er en liste med programmer som M$ selv erkender er problematiske
> her:

Det var sandelig en del programmer. Tak for listen, nu begynder jeg at
forstå at der må have været problemer for systemadministratorene...

Fra : Henrik

Dato : 31-03-05 16:59

Thomas Overgaard wrote:

> Der er en liste med programmer som M$ selv erkender er problematiske
> her:

Det var en del programmer...