sideopsætning i latex
Fra : Kristian Thy

Dato : 30-03-05 22:52

Jeg har ikke kunnet finde en dedikeret dansk gruppe for tex-relaterede
spørgsmål, så forlad mig at jeg prøver her. Jeg har på fornemmelsen at
der er et rimeligt overlap mellem *nix- og latex-brugere.

Jeg er i al simpelthed ude på at finde ud af, hvorvidt det er muligt at
skifte sideorientering midt i et dokument. Jeg har en rapport der skal
indeholde kode i appendixet, og den ser bedst ud hvis siden udskrives i
landscape. Men hvis jeg øverst i min appendix-fil (der \includes i
rapporten) skriver \special{landscape}, så bliver *hele* dokumentet sat
i landscape.

Ja, jeg kunne jo bare udskrive appendixet som et fritstående dokument,
men så får jeg det jo ikke med i ToC.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Peter Anskjær

Dato : 31-03-05 06:55

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> landscape.
>
> Ja, jeg kunne jo bare udskrive appendixet som et fritstående dokument, men

Hej Kristian
Har du prøvet med lscape?
http://www.mackichan.com/index.html?techtalk/503.htm~mainFrame

Mvh
Peter

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-03-05 15:13

Peter Anskjær wrote:
> Har du prøvet med lscape?
> http://www.mackichan.com/index.html?techtalk/503.htm~mainFrame

Nej, det har jeg ikke prøvet - og det ser jo meget lovende ud. Men jeg
får nogle fejl, som jeg nu vil daffe over i dk.edb.tekst med

\\kristian

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-03-05 11:53

Kristian Thy <thy@itu.dk> writes:

> Jeg har ikke kunnet finde en dedikeret dansk gruppe for tex-relaterede
> spørgsmål, så forlad mig at jeg prøver her. Jeg har på fornemmelsen at
> der er et rimeligt overlap mellem *nix- og latex-brugere.

dk.edb.tekst bliver stort set kun brugt til TeX-snak.

--
Kim Hansen

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-03-05 14:55

Kim Hansen wrote:
> dk.edb.tekst bliver stort set kun brugt til TeX-snak.

Ah, de kan bare ikke stave til TeX

Dem vil jeg prøve næste gang, takker.

\\kristian

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 01-04-05 16:02

Kristian Thy wrote:

> Jeg har ikke kunnet finde en dedikeret dansk gruppe for tex-relaterede
> spørgsmål, så forlad mig at jeg prøver her. Jeg har på fornemmelsen at
> der er et rimeligt overlap mellem *nix- og latex-brugere.
Dansk TeX-brugergruppe (DK-TUG)
<http://www.tug.dk/>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use