lilo boot diskkette
Fra : Laurids Ottosen

Dato : 07-12-00 20:13

hej hvordan laver jeg en lille boot disk til en linux maskine fra en anden
linux maskine eller windows?
jeg har en computer som jeg har installert win2ks på, men det har jo
selvfølgeligt over skrevet lilo og nu vil jeg gerne ind i linux igen og
aktiver lilo igen, men har altså inden boot disk til den!!!!

hilsen
laurids

Fra : Mr. Funny

Dato : 07-12-00 21:05

On Thu, 7 Dec 2000 20:12:45 +0100, Laurids Ottosen <til.laurids@image.dk> wrote:
> [...]
>selvfølgeligt over skrevet lilo og nu vil jeg gerne ind i linux igen og
>aktiver lilo igen, men har altså inden boot disk til den!!!!

Med RedHat kan det vist gøres med en rescue disk, den kan laves fra et
image der ligger på cd'en, sammen med et dos program til at skrive
disken. Så hvis du bruger RedHat så kig i /images på cd'en.

Jeg har ALDRIG selv forsøgt, men det er den mest logiske forklaring ;)

- Chano Andersen

Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 07-12-00 21:44

Laurids Ottosen wrote:
> [...]
> selvfølgeligt over skrevet lilo og nu vil jeg gerne ind i linux igen
> og aktiver lilo igen, men har altså inden boot disk til den!!!!

Min erfaring er, at det letteste er at tage en alm. dos-disk, og kopiere
"autoboot" kataloget på rødhætte-skiven. Du bruger så "loadlin" til at
boote din linux-disk (loadin vmlinuz root=/dev/hda1 f.eks.). Når du så
har fået din linux på benene igen, er det måske en meget god idé, at
lave dig en kerne der _ikke_ bruger moduler, og smide den på bootdisken
- gør det hele en del lettere. :)

Med venlig hilsen
\\Mikkel Gjøl

Fra : Laurids Ottosen