Loade en bestemt frame fra en anden MC ind~
Fra : p

Dato : 29-05-01 22:17

Er det forståeligt??

Jeg har to MC'er. På MC1 er der en knap og når jeg trykker på den ønsker jeg
at der bliver loadet en bestemt frame (faktisk nr. 1) i MC2 samtidig med at
der bliver loadet en bestemt html-side - kan det lade sig gøre eller findes
der andre metoder??

Det er lykkedes mig at få loadet html-siden, men at afspille frame 1 og
fremefter i MC2 er ikke lykkedes endnu...

TAK!

Fra : Michael Peo

Dato : 30-05-01 00:07

prøv:

on (release) {
with (mc2) {
gotoAndPlay (1);
}
getURL ("http://www.dinside.dk/", "_blank");
}

Her er det vigtigt at mc "eksistere" i din film når det kaldes - altså at
det ligger et eller andet sted og hedder mc2. Næste meget vigtige punkt er
at du "targeter" rigtigt - altså at du henviser til mc2 med den rigtige sti.
Jeg har tidl. poste en lille guide til targeting her i gruppen, og jeg vil
gerne re-poste den hvis du (eller andre) ønsker det.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : p

Dato : 30-05-01 05:09

Ja, det ville da være dejligt, jeg har en eller anden fornemmelse af, at jeg
nok får mere brug for det here senere....

På forhånd tak!

Fra : p

Dato : 30-05-01 20:28

Nu har jeg ikke arbejdet så forfærdeligt længe med Flash og jeg skal lige
have en ting på plads:

Når du skriver, at "MC2" skal eksistere i filmen, betyder det så, at de
forskellige frame-forløb, der er gemt under een .swf fil skal ligge inde i
MC1 - en anden .swf fil eller kan man vha. nedenstående godt "targete" til
MC2, bare begge .swf-filer ligger i samme folder...??