Firefox problem igen igen :o)
Fra : Jane K.

Dato : 31-03-05 01:10

så har jeg igen et problem, hvad er det lige Firefox ikke forstår når den
giver en afstand fra top til linkbar ?
http://www.team6gear.com/Default.php

og denne gang HAR jeg valideret siden og mit css før
jeg spørger, ja ja man lære jo hver dag.

MVH
Jane

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-03-05 01:32

"Jane K." <kneis@cool.dk> writes:

> så har jeg igen et problem, hvad er det lige Firefox ikke forstår når den
> giver en afstand fra top til linkbar ?
> http://www.team6gear.com/Default.php

Du mener, hvad er det du ikke forstår, men Firefox gør (og Opera
også)? :)

Svaret er hvordan marginer virker i CSS. Ikke at jeg bebrejder dig,
det er slet ikke trivielt. Eller forståeligt, for den sags skyld.

Når et element er inde i et andet, og det indre element har en margin,
så "arves" marginen af det ydre element og puttes uden for elementet
(og hvis to på hinanden følgende blokke begge har marginer, så bruges
kun den største af dem).

Det virker selvfølgelig kun hvis der ikke er en kant omkring det ydre
element, for så skal marginen være inden for kanten.

Du kan undgå featuren ved enten at fjerne top-marginen på ul-elementet
eller putte en border på linkbox-div'en (prøv at tilføje
style="border:1px solid blue" for at se det).

Hvorfor bruger du for øvrigt en ul-liste til links, når der kun er
et li-element i den?

Held og lykke
/L

Fra : Jane K.

Dato : 31-03-05 11:25

> Du mener, hvad er det du ikke forstår, men Firefox gør (og Opera
> også)? :)
*SMIL* ja det er nok mere det.

> Du kan undgå featuren ved enten at fjerne top-marginen på ul-elementet
> eller putte en border på linkbox-div'en (prøv at tilføje
> style="border:1px solid blue" for at se det).

JEPS problem løst, takker og nejer dybt.

> Hvorfor bruger du for øvrigt en ul-liste til links, når der kun er
> et li-element i den?

? ved jeg heller ikke, jeg må se at få læst om ul og li for det har jeg ikke
rigtig fattet endnu, har bare prøvet mig lidt frem.

MVH
Jane

Fra : Jane K.

Dato : 31-03-05 13:37

Hej igen

Kan man med <li> (hedder sikkert noget andet, men kan
ikke lige finde det på nettet) få
en lodret streg mellem hvert link ?
start | team | profiler | o.s.v.

MVH
Jane

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 31-03-05 13:47

Jane K. wrote:
> Kan man med <li> (hedder sikkert noget andet, men kan
> ikke lige finde det på nettet) få
> en lodret streg mellem hvert link ?
> start | team | profiler | o.s.v.

Ja, sæt blot border-right til 1p solid