billedgalleri med automatisk genkendelse a~
Fra : Salmack

Dato : 28-03-05 10:49

jeg vil lave et (nyt) billedgalleri til min hjemmeside,
men da jeg ofte får nye og gamle billeder,
og dermed skifter billeder og antal, tænkte jeg,
om det ville være muligt at få en stump kode,
som automatisk genkendte filens fornavn i
mappen og skrev den ind selv..

Ferie2003-01.jpg
Ferie2003-02.jpg

Ferie2004-01.jpg
osv.

Nogen der kender en løsning ell. har et link?

Salmack

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 29-03-05 08:25

Salmack wrote:
> [...]
> og dermed skifter billeder og antal, tænkte jeg,
> om det ville være muligt at få en stump kode,
> som automatisk genkendte filens fornavn i

Der skal du have fat i noget server side scripting. Prøv i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.

Du kan også vælge at bruge noget som er lavet. Jeg kan anbefale
Apache::Gallery. Det er gratis og kan hentes på http://apachegallery.dk.

Jeg bruger det selv på http://thomasdamgaard.dk/gallery/.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der