opgrader RPM
Fra : SoulMate

Dato : 06-12-00 22:39

hvordan opgraderer jeg RPM ?
- den siger den ikke kan installerer pakke med hovedenummeret
størrere end 3, og så er det altså svært at opgradere RPM3...

--
SoulMate

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 07-12-00 02:40

SoulMate wrote:

> hvordan opgraderer jeg RPM ?
> - den siger den ikke kan installerer pakke med hovedenummeret
> størrere end 3, og så er det altså svært at opgradere RPM3...

tricket ligger i RPM version 3.05. Den klare begge formater. Med den kan
du så også opgradere til version 4 hvis du har lyst.

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen

Fra : SoulMate

Dato : 07-12-00 20:11

"Poul-Erik Andreasen" <poulerik@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> tricket ligger i RPM version 3.05. Den klare begge formater. Med den
kan
> du så også opgradere til version 4 hvis du har lyst.

det tænkte jeg også... - men den nægtere at installere pakken...

--
SoulMate

Fra : Kent Friis

Dato : 07-12-00 20:34

Den Thu, 7 Dec 2000 20:10:53 +0100 skrev SoulMate:
>"Poul-Erik Andreasen" <poulerik@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

>kan
>
>det tænkte jeg også... - men den nægtere at installere pakken...

Du kan opgradere til version 4 _bagefter_. 3.05 kommer du ikke uden om.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : SoulMate

Dato : 07-12-00 22:53

"Kent Friis" <leeloo@mailandnews.com> skrev i en meddelelse

> Du kan opgradere til version 4 _bagefter_. 3.05 kommer du ikke uden
om.

jep, det er også 3.05 pakken der giver en fejl...
har oplevet det med mange pakker efterhånden, error: the package could
not be installed.

--
SoulMate

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 10-12-00 15:45

Jeg har samme problem, det er møj irriterende.

Fra : SoulMate

Dato : 10-12-00 20:55

"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har samme problem, det er møj irriterende.

har du fundet en løsning? - eller er der andre der har ?

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 11-12-00 00:35

Ja og nej...

Ja, downloade en zipped source og compile den.
Nej, da jeg desværre lige har fejlinstalleret en ny gnu c compiler.... grrh!

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 10-12-00 22:34

> har du fundet en løsning? - eller er der andre der har ?

Der er, så vidt jeg ved, kun én løsning, og det er at opgradere RH til 7.0
(under opgraderingen kan man jo så vælge det fra som man ikke vil have
opgraderet). Jeg gjorde det selv, efter at jeg havde knoklet med at hente
MANGE forskellige pakker ned. Det virker nu, og jeg har ikke fået de
'sygdomme' med, som man får, hvis man installerer RH 7.0 fra bunden!

--
mvh Jacob Volstrup
UIN 4356912