Gode ideer til køb af bærbar???
Fra : derwik

Dato : 29-05-01 19:19

Jeg er ret så meget i vildrede, idet jeg står og skal bruge en bærbar her og
nu...
Jeg har set nedenstående debat vedr. Dell men synes at de er lidt dyre i
betragtning af at man ikke får en helhedsløsning i Inspiron 4000 med
integreret cd og floppy. Inspiron 8000 synes jeg er lige i overkanten til
mit brug som primært er skrivning, surf og lidt spil og andet sjov en gang
imellem.
Hva' med Asus er det ikke noget man kunne overveje? Jeg har kigget på model
L8400-10 til ca. 15.000 (Cel650 / 128MB / 14,1" TFT / 10GB / 32x / Modem /
NIC).
Er der nogen der kender noget til den?
Såfremt andre har mærker de vil sige god for vil jeg gerne høre om det
Jeg er førstegangskøber af bærbar og aner ikke hvad man kan forlange mht.
antal slots, udbygningsmuligheder m.m. Er der nogen der evt, kendet nogle
steder hvor man kan indhente uvildig info?

Fra : Nicki Carstensen

Dato : 29-05-01 21:36

IBM laver IMHO de bedste bærbare på markedet. Desværre er de også forholdsvis
dyre. så jeg vil da give dig et par råd med på vejen, til hvad du skal vælge.

- Sørg for at tastaturet er godt. man bliver hurtigt træt af slatne taster og at
specialtasterne er gemt af vejen på de mest underlige måder.
- Trackpoint/pad. hvilken der er bedst er nok en smagssag, jeg foretrækker
point. da den efter kort tilvæning er ligeså god som en alm mus.
- Batteriet skal helst være af Lhitium-Ion typen. Holder længere og har ikke
memory effekt som Nikkel-Cadmium.
- Skærmen skal være af TFT typen. Klart og tydeligt billed.
- Sørg for at maskinen virker gedign og ikke skrøbelig, når man "håndterer" den.

- en 6. ting som jeg sikkert har overset. :0)

Hvad der er af øvrige funktioner og specifikationer er op til dig selv og dine
behov. fx har du brug for DVD, tv-out, modem, design, farve? osv..
Og som jeg sagde får mener jeg at IBM laver gode kvalitets bærbare der kan klare
lidt af hvert. Personligt har jeg dårlige erfaringer med Compaq's bærbare, men
det er nok mere min smag.

Håber det kunne bruges.... :0)

mvh
Nicki