Fra MySQL til Sybase
Fra : Christian Doeleman

Dato : 29-05-01 19:29

Hej,

Jeg har skrevet et lille script i PHP+MySQL, hvis hovedformål er at gemme
$HTTP_REFERER i en database og senere lave nogle forspørgelser på disse.

Jeg er imidlertid blevet bedt om, at få et ligende system til at fungere med
en Sybase. Jeg har absolut INGEN erfaring med Sybase, så derfor spørger jeg
her:

Er følgende tabelstruktur mulig i Sybase?
$sql = CREATE TABLE log (
id int(8) unsigned zerofill DEFAULT '00000000' NOT NULL auto_increment,
ip varchar(15) NOT NULL,
timestamp timestamp(14),
contact tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
page varchar(255) NOT NULL,
referer varchar(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
);

Er følgende forespørgsel mulig i Sybase?
SELECT count(id) as hits, SUBSTRING(referer,1,LOCATE('/',TRIM(LEADING
'http://' FROM referer))+6) as domain FROM log GROUP BY domain ORDER BY hits
DESC

Hvad kan jeg bruge istedet for mysql_insert_id()?

Håber I kan hjælpe mig, med mine newbie spørgsmål.

Med venlig hilsen
Christian