HCA hører Shubidua på Ipod
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-05-05 11:02

Shubidua har udgivet en hyldest til H. C. Andernsen: www.shubidua.dk

Men prøv at se hvor forskelligt deres side ser ud i hhv. IE, Opera - og
Firefox, som slet ikke kan vise siden rigtigt (eller er det kun hos
mig?).

Lidt dumt.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-05 12:36

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Men prøv at se hvor forskelligt deres side ser ud i hhv. IE, Opera - og
> Firefox, som slet ikke kan vise siden rigtigt (eller er det kun hos
> mig?).

Nej, det er ikke kun hos dig.

Problemet er at det flash-objekt som siden består af er defineret til at
være 100% i højde og bredde - men siden definerer ikke hvad de 100% skal
opfattes ud fra. Body-elementet har ikke nogen højde i sig selv - så
derfor giver 100% af omgivelserne (som er body) ikke 100% af
browservinduet.

Sætter man følgende css-definition ind, virker siden fint:

html, body{ height: 100%; }

Problemet skyldes firmaet MoSongs - der står bag siden (deres egen side
- <http://www.mosongs.dk/> - bruger helt samme teknik). De får lige en
mail.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 15:31

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
>
> html, body{ height: 100%; }
>
> Problemet skyldes firmaet MoSongs - der står bag siden (deres egen side

Det var skam hurtigt de fik rettet den fejl.

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-05-05 15:47

Ulrik Skovenborg wrote:

> Det var skam hurtigt de fik rettet den fejl.

Øh, det virker da stadig ikke i FF

--
Benny

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 12-05-05 16:22

Den 12-05-2005 16:47, skrev Benny Nissen:
> [...]
Ja, stor ros til dem! det er nu rart når folk gider at lytte.

> Øh, det virker da stadig ikke i FF

Du ser sikkert en cached version, klik reload, det virker fint her i Fx 1.04

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-05-05 16:32

On Thu, 12 May 2005 17:21:49 +0200, "Morten K. Hansen"
<spam@hansen-winkel.dk> wrote:

>Ja, stor ros til dem! det er nu rart når folk gider at lytte.

Enig. Selvfølgelig ærgerligt, at den var der i første omgang, men
altid rart, når god kritik bliver behandlet godt.

>Du ser sikkert en cached version, klik reload, det virker fint her i Fx 1.04

HC Andersen-siden ser fin ud her, men ikke deres egen side. Det er
også kun på HC Andersen-siden, at man finder CSS-tilføjelsen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-05-05 17:58

Peter Brodersen wrote:

> HC Andersen-siden ser fin ud her, men ikke deres egen side. Det er
> også kun på HC Andersen-siden, at man finder CSS-tilføjelsen.

Ja, og det forklarer så, hvorfor jeg ikke synes der var rettet noget.
Jeg har kigget på den forkerte side :)

--
Benny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-05 17:33

Ulrik Skovenborg skrev:

> Det var skam hurtigt de fik rettet den fejl.

Det viste sig faktisk at jeg arbejder i samme hus som den fyr der
står bag sitet - jeg kendte bare ikke hans private firma.

Men det er jo rart når man en gang imellem kan få rettet en fejl
hurtigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen