Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox og digital signatur
Fra : Holst

Dato : 06-05-05 22:02

Hej!

Jeg spurgte for et stykke tid siden, hvordan jeg fik digital signatur
til at virke med Firefox, f.eks. til at logge på tdconline.dk,
toldskat.dk og lignende.

Dengang fik jeg at vide:

Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Certifikater

men det hjælper mig desværre ikke alverdens, for det forstår jeg ikke,
hvordan jeg skal bruge. Jeg har jo i sin tid blot installeret digital
signatur ved anvendelse af Internet Explorer, og så virkede det fint
deri. Så hvis nogen kan komme med en trin-for-trin-instruktion, vil jeg
blive meget glad.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 19:04

On Fri, 06 May 2005 23:02:23 +0200, Holst wrote:

> [...]
>signatur ved anvendelse af Internet Explorer, og så virkede det fint
>deri. Så hvis nogen kan komme med en trin-for-trin-instruktion, vil jeg

Du skal eksportere fra IE i "pkcs12" format først... Se tråden her..

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official&threadm=o7bcr0drk5cbbirn3b1p7nok1t23q6jia8%404ax.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Ddigital%2Bsignatur%2Bfirefox%2Bjesper%26hl%3Dda%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da-DK:official%26selm%3Do7bcr0drk5cbbirn3b1p7nok1t23q6jia8%25404ax.com%26rnum%3D2

/jesper

Fra : Holst

Dato : 07-05-05 21:33

Jesper Hansen wrote:

> [...]
>
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official&threadm=o7bcr0drk5cbbirn3b1p7nok1t23q6jia8%404ax.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Ddigital%2Bsignatur%2Bfirefox%2Bjesper%26hl%3Dda%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da-DK:official%26selm%3Do7bcr0drk5cbbirn3b1p7nok1t23q6jia8%25404ax.com%26rnum%3D2

Hmmm ... jeg kan slet ikke få IE til et eksportere den i
pkcs12-formatet. Det er ikke en af mulighederne, når jeg forsøger et
eksportere TDCs digitale signatur.

Hmmm. ...

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 22:49

On Sat, 07 May 2005 22:33:18 +0200, Holst wrote:

>Hmmm ... jeg kan slet ikke få IE til et eksportere den i
>pkcs12-formatet. Det er ikke en af mulighederne, når jeg forsøger et
>eksportere TDCs digitale signatur.

Underligt - det er en af de muligheder jeg har i IE. Så kan jeg
desværre nok ikke hjælpe..

/jesper

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 08-05-05 07:53

Holst <newsmay05@shelter.dk> skrev:
>Hmmm ... jeg kan slet ikke få IE til et eksportere den i
>pkcs12-formatet. Det er ikke en af mulighederne, når jeg forsøger
> [...]

Prøv at se TDC's vejledning:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks

Læg især mærke til næstsidste afsnit:
"Signaturkopi uden TDC’s beskyttelse"

.... OG HUSK AT DU SKAL SIKRE PASSWORD-BESKYTTELSE AF SIGNATUREN.

/Peter

Fra : Holst

Dato : 09-05-05 21:11

Peter Lind Damkjær (slet OEG10) wrote:

> [...]
>
> Læg især mærke til næstsidste afsnit:
> "Signaturkopi uden TDC’s beskyttelse"
>
> ... OG HUSK AT DU SKAL SIKRE PASSWORD-BESKYTTELSE AF SIGNATUREN.

Ja, det fik jeg da i hvert fald eksporteret den digitale signatur ved og
importeret den i Firefox. Men ... jeg skal sikre password-beskyttelsen
af signaturen ... Hvordan gør jeg det?

Jeg har nemlig en fornemmelse af, at det er det, jeg ikke har gjort.
Sagen er den, at jeg nu sagtens kan logge på min konto hos TDC med min
digitale signatur, men det sker helt automatisk, og jeg behøver på ingen
måde indtaste et password. Det er jo ikke helt godt ... Så hvordan
password-beskytter jeg den?

Men i hvert fald tak for hjælpen så langt