IE kæmpeproblem...
Fra : sørensen

Dato : 04-05-05 11:40

Hej,

Og undskyld den vage overskrift.
Da jeg for 1½ år siden gik væk fra Exploreren og over til Mozilla slettede
jeg min Explorer på brutal vis; dvs. jeg slettede den og gjorde ikke det
korrekte i "fjern programmer". Tilgengæld downloadede jeg E2 browseren der
opfører sig som exploreren men ikke crasher som exploreren havde tendens
til.
Nu er det så at f.eks. tv2's sputnik ikke kan finde ud af andet end
Exploreren og jeg har forgæves prøvet at downloade exploreren, men når jeg
skal til at installere 'lortet' så påstår min pc at den allerede _er_ på
pc'en [?]. Mit spørgsmål er så; hvordan fjerner jeg alle spor af exploreren
så jeg kan få downloadet den igen?

S.Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-05 14:04

sørensen skrev:

> Da jeg for 1½ år siden gik væk fra Exploreren og over til Mozilla slettede
> jeg min Explorer på brutal vis; dvs. jeg slettede den og gjorde ikke det
> korrekte i "fjern programmer".

Det var en dårlig ide. Man kan ikke fjerne IE via tilføj/fjern
programmer - og det er der en god grund til. IE er tæt integreret med
Windows - uanset om man kan lide den eller ej, bør man undlade at slette
den brutalt.

> [...]
> skal til at installere 'lortet' så påstår min pc at den allerede _er_ på

Prøv at køre Windows Update. Hvis du bruger XP kan det vist gøres uden
om IE selv - det er muligvis nødvendigt, hvis du har slettet
iexplore.exe

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-05 14:57

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

>Windows Update. Hvis du bruger XP kan det vist gøres uden
>om IE selv

Ikke mig bekendt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : B. Lauritzen

Dato : 04-05-05 21:37

Peter Loumann wrote:

> Ikke mig bekendt.

Kør hjælp fra Start menuen og fang Windows Update derindefra, så behøver
du ikke IE for at opdatere..

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-05 16:31

On Wed, 4 May 2005 15:04:03 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Prøv at køre Windows Update. Hvis du bruger XP kan det vist gøres uden
>om IE selv - det er muligvis nødvendigt, hvis du har slettet
>iexplore.exe

Nu fremgår det ikke, hvad der præcist er slettet, men hvis relevante
IE-komponenter stadigvæk er installeret, kan man fx gå via
Windows-hjælpen:

F1,
Keep your computer up-to-date with Windows Update

--
- Peter Brodersen

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-05-05 15:43

sørensen skrev:
> pc'en [?]. Mit spørgsmål er så; hvordan fjerner jeg alle spor af exploreren
> så jeg kan få downloadet den igen?

Du kan ikke fjerne alle spor!

Prøv e.v.t. Kontrolpanel + Tilføj eller fjern program + Tilføj/fjern
Windowskomponenter

--
Bo

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-05-05 16:38

Hej Bo Christensen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Prøv e.v.t. Kontrolpanel + Tilføj eller fjern program + Tilføj/fjern
> Windowskomponenter

Og hvis alt kikser, kan man vel smide XP-cd'en i, boote fra denne og
vælge 'Installer', så når den kommer frem vælge 'Reparer' (?)

Man skal dog bagefter en smut omkring Windows Update, da det er cd-
udgaven/versionen, der ligger på maskinen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : sørensen

Dato : 04-05-05 17:55

"Bo Christensen" <bodelete@eraseprivatremove.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke fjerne alle spor!
>
> Prøv e.v.t. Kontrolpanel + Tilføj eller fjern program + Tilføj/fjern
> Windowskomponenter
>
> --
> Bo

Det virkede fint :)
Tak, IE er nu igen på min pc.

vh
--
S.Sørensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-05-05 16:22

sørensen wrote:
> Mit spørgsmål er så; hvordan fjerner jeg alle spor af exploreren
> så jeg kan få downloadet den igen?

Format c: <enter>

--
Benny