Firefox duer ikke i Normal (ikke Safe) mod~
Fra : Mathias

Dato : 27-04-05 15:16

Hej alle.
Jeg kom, ved et uheld, til at trykke på "Update" knappen på menu
bar'en for tidligt i Firefox, så Firefox crashede, og ødelagde
layout-filerne. Så nu kan jeg kun bruge Firefox i Safe Mode, hvilket
gør, at links i f.eks. Thunderbird åbner i Firefox i Normal Mode, så
jeg er nødt til at copy-paste linket ind til Safe Mode, og Start >
Kør i Windows åbner også i Normal Mode, ligesom adresse-linjen på
processlinjen gør.
Hvor ligger layout-filerne?
Hvordan resetter jeg dem?

Hilsen Mathias.

Fra : Mathias

Dato : 27-04-05 15:30

PS.:
Som skrevet i subject, jeg har prøvet at reinstallere, det sletter dog
ikke layout-setting'sne.
Der er faktisk intet der virker i Normal Mode, heller ikke menubaren
eller toolbaren eller adresse linjen, og jeg kan heller ikke se min
start side. I tabs-delen har jeg som start side 4 tabs, men tabs-tingen
viser kun én tab der hedder "(Untitled)". I titellinjen viser den
rigtig nok titlen på den første af mine 4 startsider - nemlig Gmail.
Men jeg kan jo intet gøre i Normal Mode - andet end at lukke den ned
og starte op i Safe Mode, hvor kun standard delen virker - ingen
Extensions eller Themes :(.

Mvh. Mathias.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-05 10:10

Mathias skrev:

> Som skrevet i subject, jeg har prøvet at reinstallere, det sletter dog
> ikke layout-setting'sne.

Nej - det er helt bevidst. Hvis du vil have en helt ren installation,
skal du fjerne din profil (eller evt. bare omdøbe den).

Se mere her: http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

> Der er faktisk intet der virker i Normal Mode, heller ikke menubaren
> eller toolbaren eller adresse linjen, og jeg kan heller ikke se min
> start side.

En mulig årsag er en udvidelse der ikke virker. Hvis du kan komme ind i
extension manager, kan du prøve at koble dem fra og se om det hjælper
(husk at du skal genstarte browseren før en udvidelsesændring træder i
kraft).

> Men jeg kan jo intet gøre i Normal Mode - andet end at lukke den ned
> og starte op i Safe Mode, hvor kun standard delen virker - ingen
> Extensions eller Themes :(.

Safe mode er netop "safe" - så det er helt bevidst at udvidelser og
temaer ikke virker her.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mathias

Dato : 27-04-05 18:02

Hmm.
Nu virker det hele igen.
Jeg har ikke gjort noget..

Fra : Mathias

Dato : 27-04-05 18:29

Nu virker det ikke igen.
(Undskyld for spam)

Fra : Mathias

Dato : 28-04-05 15:18

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
hjælper
> (husk at du skal genstarte browseren før en udvidelsesændring

Tjaa, måske var det det, eller også var det fordi jeg bare skulle
fjerne en bestemt fil i min Application Settings (jeg fik også hjælp
i news:alt.comp.freeware)