Virus, Spyware eller andet snavs ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-05 19:06

Hej !

For nogle timer siden begyndte min ene PC at opføre sig ureglementeret.

Ca en gang hvert minut starter Internet Explorer op med en tysk hjemmeside
www.webmastercash.de - og når der så efter en time kører 60 versioner af
den, så er det lidt træls ;-(

Jeg er ved at køre virussscan og scan for spyware - men ingen af den ser
ud til at finde noget ?

Nogle der et bud på, hvad det er og hvor det evt kan fjernes ?

På forhånd tak !

Krydspostet til browser-gruppen og virus-gruppen - og fut sat til
browser-gruppen

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 09:27

Jan Vestergaard wrote:
> Ca en gang hvert minut starter Internet Explorer op med en tysk
> hjemmeside www.webmastercash.de - og når der så efter en time kører
> 60 versioner af den, så er det lidt træls ;-(

Problemet er løst ved at hente gendannelsespunkt fra natten før i XP.

Fra : M. Andersson

Dato : 17-04-05 09:32

Nope, men tilmeld dig på eksperten.dk. (gratis) Der sidder nogle hardcore
folk, som sikkert kan hjælpe
Held og lykke

Fra : Preben

Dato : 17-04-05 16:07

> [...]
>
> På forhånd tak !
>
> Krydspostet til browser-gruppen og virus-gruppen - og fut sat til

Hvis du bruger Giant eller Microsoft antispyware(er samme program), og de
ikke kan finde noget. skal du have fat i Hijackthis, som du kan downloade
her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis , vær meget forsigtig når
du bruger den.

Bruger du ikke dem, så prøv først med Microsoft Antispyware. Den er gratis,
og kan findes her
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Peter B

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-05 11:55

Preben wrote:
> Bruger du ikke dem, så prøv først med Microsoft Antispyware. Den er
> gratis, og kan findes her
> http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Tak for tippet - som nævnt fik jeg løst problemet ved at hente seneste