Java virker ikke i Firefox
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 12-04-05 10:54

Hej.

Jeg har FF 1.0.2, og både Suns Java og Microsofts VM installeret.

Alligevel kan jeg ikke se det øverste ur på
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

En "about:plugins" i FF giver følgende:

Java Plug-in

Fil navne: NPOJI610.dll
Java Plug-in 1.4.0_03 for Netscape Navigator (DLL Helper)

MIME Type: application/x-java-vm
Beskrivelse: Java Virtual Machine for Netscape 6.x
endelser:
Aktiveret: Ja

Hvad kan der være galt?

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-05 11:04

Den 12-04-05 11.53 skrev Mikkel Z. Herold følgende:

> En "about:plugins" i FF giver følgende:
> Java Plug-in 1.4.0_03 for Netscape Navigator (DLL Helper)
> Hvad kan der være galt?

Prøv at opdatere din Java, måske det kan hjælpe. Det er en halvgammel
version, du har installeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 12-04-05 12:25

On 12-04-2005 12:03 Kim Ludvigsen wrote:
> Prøv at opdatere din Java, måske det kan hjælpe. Det er en halvgammel
> version, du har installeret.

Det var mærkeligt... Jeg havde netop installeret den sidste nye
(jre-1_5_0_02-windows-i586-p-iftw.exe) fra www.sun.com før jeg postede
mit indlæg, og den indbyggede updater sagde, at der ikke var nogen nyere
komponenter - alligevel viste FF en ældre version!

Nu har jeg så afinstalleret Java igen - men FF viser den stadig på
plugin-listen. Er der et sted, man manuelt kan fjerne et plugin fra FF?

Mvh.

Mikkel

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 12-04-05 14:29

Den 12-04-2005 13:24, skrev Mikkel Z. Herold:
> [...] Nu har jeg så afinstalleret Java igen - men FF viser den stadig på
> plugin-listen. Er der et sted, man manuelt kan fjerne et plugin fra FF?

I din Firefox-installationsmappe (default er vist C:\Programmer\Mozilla
Firefox\ ) er der en mappe som hedder 'plugins'. I denne mappe ligger de
forskellige plugins.

De filer der er relateret til Java er:
NPJava11.dll
NPJava12.dll
NPJava13.dll
NPJava14.dll
NPJava32.dll
NPJPI150.dll
NPOJI610.dll

Håber det hjælper.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-04-05 11:23

On 12-04-2005 15:28 Morten K. Hansen wrote:
> De filer der er relateret til Java er:
> NPJava11.dll
> NPJava12.dll
> NPJava13.dll
> NPJava14.dll
> NPJava32.dll
> NPJPI150.dll
> NPOJI610.dll

Jeg havde kun den sidste, men efter at have slettet den og installeret
den nyeste Java fra Sun spiller klaveret!

Mange tak til alle for hjælpen.

Mvh.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-05 15:01

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

>Er der et sted, man manuelt kan fjerne et plugin fra FF?

Er der et sted, man manuelt kan indføje et plugin i FF?

Jeg kan se på testen at hverken IE eller FF er klar over at jeg
har Java installeret. Opera har ikke det problem.

--
Bertel

Fra : Steen Suder

Dato : 12-04-05 11:05

Mikkel Z. Herold wrote:

> Hej.
>
> Jeg har FF 1.0.2, og både Suns Java og Microsofts VM installeret.
>
> Alligevel kan jeg ikke se det øverste ur på
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Det virker her med Firefox 1.0.2 på Linux med "Java(TM) Plug-in
1.5.0_02-b09".

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 12-04-05 11:07

Mikkel Z. Herold skrev:

> Hvad kan der være galt?

Måske mangler der en opdatering?
About:Plugins giver hos mig;

Java(TM) 2 Platform Standard Edition 5.0

Fil navne: NPOJI610.dll
Java Plug-in 1.5.0 for Netscape Navigator (DLL Helper)

MIME Type Beskrivelse endelser Aktiveret
application/x-java-vm Java Ja

Jan

Fra : gil

Dato : 12-04-05 11:53

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
>
> Java Plug-in
>
> Fil navne: NPOJI610.dll
> Java Plug-in 1.4.0_03 for Netscape Navigator (DLL Helper)

'1.4.2_08' virker fint

--
gil