Flytning af "Foretrukne" til ny pc
Fra : Søren

Dato : 08-04-05 12:07

Hvor ligger "foretrukne"-filen gemt? Bruger XP pro.

Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-04-05 12:17

Søren skrev:
> Hvor ligger "foretrukne"-filen gemt? Bruger XP pro.

Hvilken browser snakker vi om ?

Men du skal nok vælge filer - importer og eksporter - og så vælge at
eksprtere foretrukne emner , så kommer der en html-fil med dem, som du
kan importere på samme måde efter nyinstallationen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-04-05 15:28

Søren skrev:

> Hvor ligger "foretrukne"-filen gemt? Bruger XP pro.

Du oplyser jo ikke, hvilken browser du anvender. Men af gode grunde
gætter jeg på, det er Internet Explorer?

Det letteste er: Start -> Søg -> Alle filer og mapper. Her taster
du "Foretrukne" ind og klikker Søg. Blandt resultaterne ser du en
mappe som et stjerneikon. Dette er foretrukne for Internet Explorer.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-04-05 16:05

Hej Søren, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Hvor ligger "foretrukne"-filen gemt? Bruger XP pro.

Du har fået to metoder. En tredje er (udskift "Rudi" med dit eget
brugernavn - og stadig forudsættes MSIE):

"\Documents and Settings\Rudi\Foretrukne\*.*"

Det ligger så dels de .lnk-filer, du har direkte under Foretrukne. Dels
foldere og div. subfoldere indholdende .lnk-filer, som du har i
Foretruknes undermenuer.

Tip1: De kan zippes ret voldsomt. Jeg tager regelmæssigt en zippet kopi
af hele balladen.

Tip2: Skal de ind igen, kan du blot pakke dem ud samme sted. Når du
derefter starter IE op, ligger de der pænt og nydeligt.
Det samme gælder iøvrigt, hvis de pakkes ud (eller kopieres til,
selvfølgelig, hvis du ikke pakker den) et hvilket som helst andet
brugernavn. Fx stammer en meget stor del af mine fra to maskiner
tilbage i tiden og MSIE4.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-04-05 16:07

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Det ligger så dels de .lnk-filer

Nej, for hel%#% da!

Udskift ".lnk" med ".url." overalt i det jeg skrev. (Jeg er ret træt
lige nu og skal vist holde fra fra kommunikation).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-04-05 16:10

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Udskift ".lnk" med ".url." overalt i det jeg skrev.

".url" - det punktum skrev tastaturet selv

--
Hygge fra Århus - Rudi
Som nu går ud og hælder to kander rivestærk kaffe i sig.