/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Skærm kaput?
Fra : Olsen


Dato : 01-04-05 22:56

Har en ældre 19'' skærm som ikke lyser i stand-by knappen længere ved
tilslutning, ej heller tilsluttet til comp.

Den stod pludselig af, uden røg eller damp.

Sidder der en sikring et sted?

Har prøvet at skifte strømkabel.

\Olsen



 
 
Jesper G. Poulsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-04-05 10:18

Olsen skrev:

> Sidder der en sikring et sted?

Ja, indeni. Læg skærmen med billedrøret på en pude. Fjern den bagerste
del af kabinettet. Hold snitterne fra alt andet end sikringen og
sikringsholderen


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Olsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Olsen


Dato : 04-04-05 20:03

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ja, indeni. Læg skærmen med billedrøret på en pude. Fjern den bagerste
> del af kabinettet. Hold snitterne fra alt andet end sikringen og
> sikringsholderen

OK, prøver, er det en alm. "radio"-sikring, eller hvor skaffer jeg en ny?

\Olsen




Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-04-05 16:38

Olsen skrev:

> OK, prøver, er det en alm. "radio"-sikring, eller hvor skaffer jeg en
> ny?

Det er en almindelig finsikring som burde kunne købes på ethvert
radioværksted.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

N_B_DK (07-04-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 07-04-05 15:43

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ja, indeni. Læg skærmen med billedrøret på en pude. Fjern den bagerste
> del af kabinettet. Hold snitterne fra alt andet end sikringen og
> sikringsholderen

Men den fejler sikkert intet, det er nok nærmere en PSU fejl

--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.



Jesper G. Poulsen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-04-05 17:48

N_B_DK skrev:

> Men den fejler sikkert intet, det er nok nærmere en PSU fejl

Ikke hvis der ikke er lys eller liv overhovedet. Ved PSU-fejl vil der
normalt være en eller anden for for liv, feks svage blink i powerlampen.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

N_B_DK (08-04-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 08-04-05 10:39

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ikke hvis der ikke er lys eller liv overhovedet. Ved PSU-fejl vil der
> normalt være en eller anden for for liv, feks svage blink i
> powerlampen.

Jeg taler bare ud fra min erfaring som tidligere monitor tekniker, det er
uhyre sjældent at sikringer springer i monitorer uden der er noget andet
galt. (og det skyldes i 9.9/10 tilfælde en kortsluttet switch transistor)

Det du tænker på er en død lilniedel, der vil PSU rigtignok vil pumpe, men
er PSU død, ja så pumper den af gode grunde ikke.

--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.



Jesper G. Poulsen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 08-04-05 10:50

N_B_DK skrev:

> Jeg taler bare ud fra min erfaring som tidligere monitor tekniker,

Jeg har nu også noget erfaring med rep af monitorer

> Det du tænker på er en død lilniedel, der vil PSU rigtignok vil
> pumpe, men er PSU død, ja så pumper den af gode grunde ikke.

Jeg har rep'et en del monitorer med død PSU som stadig har pumpet.

Men hvis sikringen ikke fejler noget, så skal der en fagmand til


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

N_B_DK (09-04-2005)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-04-05 15:23

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg har nu også noget erfaring med rep af monitorer

Ved jeg og derfor undrede jeg mig lidt over din udtalelse *S*

> Jeg har rep'et en del monitorer med død PSU som stadig har pumpet.

Ja men så er det næsten altid på sekundær siden den er defekt.

> Men hvis sikringen ikke fejler noget, så skal der en fagmand til

Enig.

--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.



Jesper G. Poulsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-04-05 11:49

N_B_DK skrev:

> > Jeg har rep'et en del monitorer med død PSU som stadig har pumpet.
> Ja men så er det næsten altid på sekundær siden den er defekt.

Ja.

En sikring kan iøvrigt godt blive træt. Jeg har oplevet det et par
gange. Ny sikring og så virker det igen


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste