Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Can 9600 xt klare 21,3'' ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 13:51

Kan mit Radeon 9600xt klare en Samsung 21,3'' ?
Hvor stort skal grafikkortet være til Dell 2005 fpw og 2405 fpw?

Fra : Zulu

Dato : 07-03-05 16:16

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelnerAThotmailDOTcom> skrev i en meddelelse
> Kan mit Radeon 9600xt klare en Samsung 21,3'' ?
> Hvor stort skal grafikkortet være til Dell 2005 fpw og 2405 fpw?

ATi-kortene kan (modsat de fleste Nvidia-kort) sagtens klare 1600x1200.
Hvis du skal op i 1920x1200 skal du enable "reduced blanking" i drivere, så
burde det også være muligt at køre den høje opløsning.

Tomshardware har testet kvaliteten på DVI-udgangene på en række kort her:
http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/

Zulu

Fra : Zulu

Dato : 07-03-05 16:18

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Tomshardware har testet kvaliteten på DVI-udgangene på en række kort her:
> http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/

Han skriver bl.a.:
"A graphics card with a good DVI signal using reduced blanking would still
be sufficient to drive one of Apple's new 20" and 23" Cinema Displays at
their native resolutions of either 1680x1050 or 1920x1200, respectively.
However, to drive the 30" version at its native resolution of 2560x1600,
there is no way around Dual-Link operation."

Zulu

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-03-05 22:07

> ATi-kortene kan (modsat de fleste Nvidia-kort) sagtens klare 1600x1200.
> Hvis du skal op i 1920x1200 skal du enable "reduced blanking" i drivere, så
> burde det også være muligt at køre den høje opløsning.

Noget som undrer mig, er at jeg i min laptop netop har en 1680x1050
skærm, og et billigt Geforce FX 5650 128MB kort, og det kører sgu fint,
selv om DVIen på nVIDIA skulle være så slem...

Fra : Zulu

Dato : 07-03-05 22:14

Esben von Buchwald wrote:

> Noget som undrer mig, er at jeg i min laptop netop har en 1680x1050
> skærm, og et billigt Geforce FX 5650 128MB kort, og det kører sgu
> fint, selv om DVIen på nVIDIA skulle være så slem...

Det kommer an på hvilken TMDS, der sidder sammen med grafikchippen.
Så vidt jeg husker havde DELL også FX5200 Go + 1920x1200 som option i deres
Inspiron 8600 serie.

Zulu

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-05 15:16

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote:

> Det kommer an på hvilken TMDS, der sidder sammen med grafikchippen.
> Så vidt jeg husker havde DELL også FX5200 Go + 1920x1200 som option i deres
> Inspiron 8600 serie.

Problemet med utilstrækkelig båndbrede på nvidia korts DVI uden en
ekstra TMDS omfatter kun kort hvor DVI en er den sekundære output port -
det er derfor ofte forkommende med kort med én VGA og en DVI.

På kort med 2 DVI porte er det kun den sekundære DVI port der ikke kan
levere de 163MHz uden en ekstra TMDS. Den sekundære DVI har ingen
problemer.
På kort med DLL DVI er en ekstra TMDS selvfølgelig ikke nødvendig for at
få fuld båndbrede på to DVI porte.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Esben

Dato : 08-03-05 03:01

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelnerAThotmailDOTcom> skrev i en meddelelse
> Kan mit Radeon 9600xt klare en Samsung 21,3'' ?

Ja.

> Hvor stort skal grafikkortet være til Dell 2005 fpw og 2405 fpw?

Et 9600XT (ihvertfald Sapphires) kan godt trække 1920x1200 over DVI, hvis du
aktiverer "alternative frequency" i driveren.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 12:18

Tak for alle svarene.
Så gælder det enten Samsungs 21,3'er eller Dells 2005/2405.

--
Jesper Fjølner
Denmark