Skærme
Fijala 3554
Newbie i tvivl.. er DVI en fremtidig nødve~
Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-03-05 13:45

Nu havde jeg lige set mig varm på en Phillips 19" TFT skærm uden DVI og
så siger min bror til mig at han vil anbefale mig at købe en skærm MED DVI..

Er det virkelig en SÅ stor forskel? Skal man købe en med DVI for at
fremtidssikre sig selv?

Nu hvor tvivlen så er sået, hvilke(n) TFT skærm vil I så anbefale? Der
vel at mærke har DVI..

Mvh
Mikael

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-03-05 16:13

DVI giver bedre billede da signalet overføres digitalt...

Men jeg tror der vil være VGA stik i skærmene et par år endnu, og
grafikkort med DVI kan også lave VGA signaler igennem et adapterstik

Men jeg vil nu anbefale dig en DVI skærm, giver et skarpere billede!

Fra : Zulu

Dato : 07-03-05 17:15

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> DVI giver bedre billede da signalet overføres digitalt...
>
> Men jeg tror der vil være VGA stik i skærmene et par år endnu, og
> grafikkort med DVI kan også lave VGA signaler igennem et adapterstik

Nej, adapteren laver ikke DVI til VGA.
Adapteren kan kun bruges hvis der er tale om et DVI-I stik (altså et stik
med både digitalt og analogt signal). Adapteren router så de analoge ben i
DVI-I stikke videre til de tilsvarende i VGA-stikket (D-SUB). Hvis stikket
er et DVI-D, findes kun det digitale signal og så kan en sådan adapter ikke
benyttes.

Læs mere her:
http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/tft_connection-07.html

Zulu

Zulu

Fra : Esben

Dato : 08-03-05 03:04

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> DVI-I stikke videre til de tilsvarende i VGA-stikket (D-SUB). Hvis stikket
> er et DVI-D, findes kun det digitale signal og så kan en sådan adapter

Har de fleste grafikkort med DVI-stik ikke DVI-I? Jeg har ikke set nogen med
DVI-D.

--
Esben

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 08-03-05 17:59

> [...]
> er et DVI-D, findes kun det digitale signal og så kan en sådan adapter ikke

DVI Indgangen på en skærm er DVI-D men alle de gfx kort med DVI jeg har
set, har haft DVI-I

jeg ved godt at det ikke er adapteren der laver signalet til VGA, men
gør et muligt at sætte VGA kablet til, så det har forbindelse med de
pins i DVI-I stikket som bærer det analoge signal. Er det præcist nok nu?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-03-05 17:25

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> grafikkort med DVI kan også lave VGA signaler igennem et adapterstik
>
> Men jeg vil nu anbefale dig en DVI skærm, giver et skarpere billede!
okay så langt er jeg med. Men hvilken skærm skal man så gå efter? De er
jo noget dyre når man begynder at snakke om DVI, 19" og lav
responsfrekvens osv..

Jeg har kig på BenQ:

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=114129

Den virker umiddelbart som den bedste.. Er det et godt valg så?