Skærme
Fijala 3554
Har skærmen fejl?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 13:49

Jeg har lige fået skiftet skærmen på min Dell Inspiron 8600 laptop, da
inverteren var blevet ustabil.

Skærmen er en WSXGA+, dvs. 1680x1050, produceret af Samsung.

Jeg opdagede så at jeg med den nye skærm fik nogle underlige striber når
den viste billeder med mørke farver og gråtoner

jeg har lavet et eksempel her:
http://memos.dk/sbn/vandrette-striber.jpg

Er dette ikke rigeligt til at få skærmen skiftet igen?

MVH: Esben

Fra : Anders Lund

Dato : 06-03-05 14:15

Esben von Buchwald wrote:
> jeg har lavet et eksempel her:
> http://memos.dk/sbn/vandrette-striber.jpg
>
> Er dette ikke rigeligt til at få skærmen skiftet igen?

Jo, det skulle jeg mene. Det var i hvert fald ikke noget jeg ville have
på min skærm.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 14:43

har lige lavet et mere... hvor det er lige så tydeligt
http://memos.dk/sbn/vandrette-striber2.jpg

Fra : Anders Lund

Dato : 06-03-05 18:06

Esben von Buchwald wrote:
> har lige lavet et mere... hvor det er lige så tydeligt
> http://memos.dk/sbn/vandrette-striber2.jpg

Det er svært at se...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 15:27

Lavede også lige en i Counter Strike...
http://memos.dk/sbn/vandrette-striber3.jpg

Fra : Anders Lund

Dato : 06-03-05 18:08

Esben von Buchwald wrote:
> Lavede også lige en i Counter Strike...
> http://memos.dk/sbn/vandrette-striber3.jpg

Og her er det ikke lige til at se. Men du skrev også at det var
tydeligst ved mørke billeder.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-03-05 00:34

Anders Lund wrote:

> Og her er det ikke lige til at se. Men du skrev også at det var
> tydeligst ved mørke billeder.

sikker på at du har rullet ned til det redigerede billede i bunden?

synes striberne er ret tydelige på det sidste af de 4 billeder, ca. hver
3. vandrette linje er lysere end de andre

Fra : Anders Lund

Dato : 07-03-05 07:18

Esben von Buchwald wrote:

> sikker på at du har rullet ned til det redigerede billede i bunden?

Ja, jeg har set alle 4 billeder - også selv om den formindskede billedet
fordi det ikke passede ind på skærmen.

> synes striberne er ret tydelige på det sidste af de 4 billeder, ca. hver
> 3. vandrette linje er lysere end de andre

Nå, det er sådan nogle små streger! Hvis man kigger på det første
billed, kan man lige hen over bommen se en "streg" over asfalten som er
lidt (men tydeligt) lysere end resten. Troede at det var den du henviste
til. :)

Det andet er jo også noget du har lagt mærke til, så prøv at hive fat i
Dell. Jeg ville i hvert fald være skepisk over for dem.

Fra : Henning

Dato : 20-03-05 18:23

Hjalp det at få skærmen skiftet?

Henning